سلامت نیوز:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: اقدامات انجام شده در حوزه درمان کشور، تاثیرات عمیقی بر نظام سلامت و سازمان تامین اجتماعی داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمد علی همتی در همایش روسای اسناد پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: موضوع سلامت از اینرو به عنوان اولویت اول دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شده که زمینه ساز ارائه خدمات مناسب به مردم بوده و تحولات جدی در حوزه سلامت به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان سازمان منابع زیادی هزینه شده است، گفت: امیدواریم با استمرار و مدیریت بهینه این هزینه ها شاهد خدمت رسانی مناسب به مردم باشیم.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت تاثیرات زیادی بر بیمارستان های دولتی و سازمان تامین اجتماعی داشته و حوزه اسناد پزشکی سازمان نیز متاثر از این تاثیرات بوده است.

دکتر همتی با اشاره به بازنگری جدید کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، گفت: ضرورت دارد تاثیرات این کتاب بر حوزه درمان غیر مستقیم سازمان نیز بررسی و راهکارهایی برای اجرای دقیق و مناسب آن پیدا شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر در 68 مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی سیستم HIS، اجرا می شود، خاطرنشان کرد: طی ماه های آینده، تمامی مراکز درمانی سازمان این سیستم را اجرایی می کنند.


دکتر همتی اظهار داشت:  تامین اجتماعی سازمانی وسیع است که به اقشار گوناگون خدمت رسانی می کند از اینرو باید اطلاع رسانی دقیقی از نحوه ارائه خدمات این سازمان به جامعه انجام شود.

وی گفت: به منظور افزایش رضایت مندی بیماران، طی دو سال آینده ارتقاء هتلینگ برای تمامی بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.
وی افزود: با توجه به جمعیت سالمندی و تحولاتی که در حوزه سلامت اتفاق افتاده، شاهد تغییر الگوی بیماری ها و افزایش هزینه درمان هستیم.

دکتر همتی بودجه درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری را 16 هزار و 600 میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان 10 هزار و 300 میلیارد تومان برای درمان غیر مستقیم هزینه می شود که باید به خوبی مدیریت و استفاده بهینه شود.


وی بودجه درمان مستقیم سازمان را 5800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته حدود 400 میلیون مراجعه به مراکز ملکی و طرف قرار داد تامین اجتماعی انجام شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کارکنان بخش درمان غیر مستقیم در کل کشور را 2700 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: بودجه 10 هزار و 300 میلیارد تومانی این حوزه توسط این افراد به خوبی مدیریت و اجرا می شود که کار با اهمیتی است.

دکتر همتی به رشد نسخ سرپایی در یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: طی سال های 85 تا 90 نسخه های سرپایی رشد سالانه 20 درصدی داشتند و این در حالیست که در سال 92 نسبت به سال 91 افزایش 80 درصدی داشته ایم و این ناشی از اجرای کتاب ارزش نسبی سلامت بوده است.

وی به بودجه یکهزار میلیارد تومانی سازمان برای توسعه و احداث مراکز جدید اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی بیمارستان های تامین اجتماعی در برابر بلایای طبیعی با جدیت دنبال می شود و طی امسال و سال آینده شرایط بیمارستان ها از این نظر به حد قابل قبولی رسانده می شود.

وی افزود: توسعه مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به زودی بر اساس سطح بندی جدید انجام خواهد شد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: امروز شاهد تغییر شرایط هستیم و مراکز درمانی غیر مستقیم هزینه کمتری نسبت به مراکز دولتی و دانشگاهی دارند.

بودجه درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در سال جاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان است

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه افزود: هدف از این همایش ارزیابی شرایط موجود و فعالیت هایی است که در حوزه درمان غیر مستقیم و دفاتر اسناد پزشکی انجام می شود.

دکتر محمد توانایی اظهار داشت: کنترل و ارزیابی بهتر از شرایط، اولویت کاری درمان غیر مستقیم است.
وی از تغییرات گسترده حوزه سلامت کشور در سال های اخیر خبر داد و گفت: هزینه درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در سال 92 نسبت به سال 91 رشد 100 درصدی و طی سال 93 نسبت به سال 92 افزایش 50 درصدی داشته است.

وی با اشاره به بودجه 10 هزار و 300 میلیارد تومانی بودجه درمان غیر مستقیم در سال جاری، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و اتخاذ راهکارهای مناسب بتوانیم در کنترل موثر و هزینه کرد بهینه این بودجه تلاش کنیم.

مدیر کل درمان غیر مستقیم خاطرنشان کرد: باید برای اجرای دقیق کتاب ارزش های نسبی سلامت و نظارت بر هزینه هایی که  انجام می شود،  دقت لازم به عمل آید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha