نائب رئبس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت موظف به پرداخت بدهی خود به صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی است، گفت: دولت موظف است تا هرچه سریعتر لایحه ای به مجلس ارائه کرده و تمامی بدهی خود به صندوق های بیمه اجتماعی و بازنشستگی را پرداخت کند.

دولت برای تسویه بدهی خود به بیمه‌ها لایحه ارایه کند/ادامه وضع موجود به ورشکستگی بیمه‌ها می‌انجامد

سلامت نیوز: نائب رئبس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت موظف به پرداخت بدهی خود به صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی است، گفت: دولت موظف است تا هرچه سریعتر لایحه ای به مجلس ارائه کرده و تمامی بدهی خود به صندوق های بیمه اجتماعی و بازنشستگی را پرداخت کند.

فرج الله عارفی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص مشکلات صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی، گفت: مهم ترین مشکل صندوق های بیمه ای، دولت ها هستند که به تعهدات خود در قبال آنان عمل نمی‌کننند، متاسفانه در این سالها دولت‌ها بدهی خود را به صندوق های بیمه اجتماعی و بازنشستگی پرداخت نکرده اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: به عنوان نمونه صندوق بازنشستگی فولاد 20 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، چنانچه این مبلغ در زمان خود از سوی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد پرداخت می‌شد به طور قطع حقوق بازنشستگان با تاخیر روبرو نمی‌شد، یا حتی اگر صندوق چنین مبلغی را در بانک‌ها سرمایه گذاری کرده بودند، امروز سود بسیاری کسب کرده بودند.

وی با اشاره به سازمان تامین اجتماعی کشور، گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی نیز مبلغی حدود 70 تا 100 هزار میلیارد از دولت طلبکار است.

عارفی با تاکید بر اینکه تنها مشکل صندوق‌های بیمه اجتماعی و بازنشستگی دولت است، گفت: امروزه صندوق‌های بیمه باید مستقل می بودند، اما متاسفانه با روند موجود و وابستگی صندوق‌ها به منابع دولت، تا چند سال دیگر بیمه نیروهای مسلح، بیمه آموزش و پرورش، بیمه بازنشستگان فولاد و سایر صندوق‌های بازنشستگی و اجتماعی منحل خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: دولت موظف است تا هرچه سریعتر لایحه ای به مجلس ارائه کند و تمامی بدهی خود به صندوق های بیمه اجتماعی و بازنشستگی را پرداخت کند، در این صورت صندوق ها دیگر هیچ نیاز مالی به دولت نخواهند داشت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: وظیفه قانونی دولت پرداخت بدهی خود است، در واقع دولتها و حتی نماینده های مجلس باید بدانند که قدرت در اختیار مردم است و اگر در این زمینه کوتاهی صورت بگیرد، مردم در انتخاب های خود برای ایجاد دولت و مجلس مقتدر و متعهد تصمیم گیری خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha