رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه تا کنون به شاخص های فقر در کشور به صورت علمی و ریشه ای پرداخته نشده است، رفع فقر در کشور هزینه بسیار بالایی دارد.

سلامت نیوز: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه تا کنون به شاخص های فقر در کشور به صورت علمی و ریشه ای پرداخته نشده است، رفع فقر در کشور هزینه بسیار بالایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سید پرویز فتاح در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تفاوت در نوع نیاز خانواده های نیازمند،گفت: تدوین علمی و کاربردی تعیین شاخص های فقر می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی دست اندرکاران عرصه فقرزدایی در کشور را مرتفع سازد.

وی با بیان اینکه کارنامه گذشته کمیته امداد قابل دفاع است،گفت: انصافا این نهاد کارهای بزرگی را برای قشر آسیب پذیر جامعه انجام داده است و به برکت کارهای این نهاد انسانهای فراوانی به زندگی بازگشته اند.

رئیس کمیته امداد ، قشر محروم و مستضعف را از یاوران نظام معرفی کرد و افزود: این قشر با تمام مشکلاتشان، همیشه در تمامی عرصه های انقلاب حضور پررنگ و تاثیر گذاری داشته اند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه نسبت به نیازمندان،یادآور شد: کشف استعدادها و توانمندی آنان از برنامه های این نهاد است که در این زمینه نیازمند همکاری دولت،مجلس و تمامی دستگاهها هستیم و از تمام ظرفیت کشور به نفع محرومان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده های تحت حمایت و توجه به مسائل فرهنگی آنان از دیگر اولویت های این نهاد است،افزود:تلاش داریم در بحث فرهنگی و اعتقادی خانواده ها، از ظرفیت روحانیون و حوزه ها بهره مند شویم.

فتاح با اشاره به اینکه اکنون ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۱۰۰ هزار دانشجو و طلبه از حمایت‌های این نهاد بهره مند هستند،خاطر نشان کرد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان تحت حمایت در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند که هزینه تحصیلی آنان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

رئیس کمیته امداد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه روشهای کنونی جمع آوری کمکهای مردمی از طریق صندوق صدقات آسیب و هزینه های زیادی دارد، بر ضرورت تجدید نظر در روشهای جمع آوری کمکهای مردمی تاکید کرد.

وی در ارتباط با تفکیک وظایف کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اظهار کرد: چنانچه وظایف این دو سازمان از طریق قانونگذار تفکیک شود، استقبال خواهیم کرد.

فتاح با اشاره به اینکه نیاز است اعتماد عمومی نسبت به جایگاه این نهاد، افزایش پیدا کند،اظهار کرد: ترویج رفتارهای نهادی به جای رفتارهای اداری،اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha