برخی عوامل مانند زمینه ابتلا به دیابت، چاقی، زایمان نوزاد مرده، تولد نوزاد بالای ۴ کیلوگرم و سن حاملگی بالای ۳۵ سال، فرد را در معرض بروز دیابت بارداری قرار می‌دهد که لازم است فرد قبل از اقدام به بارداری و طی آن توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

سلامت نیوز: برخی عوامل مانند زمینه ابتلا به دیابت، چاقی، زایمان نوزاد مرده، تولد نوزاد بالای ۴ کیلوگرم و سن حاملگی بالای ۳۵ سال، فرد را در معرض بروز دیابت بارداری قرار می‌دهد که لازم است فرد قبل از اقدام به بارداری و طی آن توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

اشرف آل‌یاسین در گفت‌وگو با فارس، درباره دیابت بارداری، اظهار داشت: برخی عوامل مانند زمینه ابتلا به دیابت، چاقی، زایمان نوزاد مرده، تولد نوزاد بالای 4 کیلوگرم و سن حاملگی بالای 35 سال فرد را در معرض بروز دیابت قرار می‌دهد که لازم است قبل از اقدام به بارداری و طی آن توسط پزشک متخصص زنان بررسی شود.

وی ادامه داد: افراد در اولین مراجعه باید از نظر دیابت بررسی شوند زیرا در صورت عدم بررسی ممکن است جنین سقط شود یا با ناهنجاری‌هایی به دنیا بیاید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ بررسی دیابت تنها با گرفتن قند ناشتا نیست، بلکه باید فرد در هر ساعتی از روز 50 گرم گلوکز مصرف کند و یک ساعت بعد قند خون خود را آزمایش کند اگر قند فرد بالای 140 باشد لازم است تست دقیق‌تری انجام شود.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در تست دقیق‌تر ابتلا قند ناشتا را می‌‌گیرند سپس 100 گرم گلوکز به فرد می‌دهند و بعد از یک ساعت، دو ساعت و سه ساعت قند را اندازه‌گیری می‌کنند. اگر قند یکی از این زمان‌ها مختل باشد و برای فرد رژیم غذایی توسط متخصص تغذیه توصیه می‌شود و دوباره آن را بررسی می‌کنند اما اگر قند دو نوبت مختل و قند ناشتا نیز 105 باشد برای فرد انسولین تجویز می‌شود که باید به صورت طولانی‌مدت یا MPH و کوتاه مدت یا ریگولار تزریق شود چرا که این بیماران پرخطر محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: هدف این است که افراد بارداری سالمی را تجربه کنند و کودکان سالمی به دنیا بیاورند با توجه به افزایش شیوع دیابت به مادران گرامی توصیه می‌شود قبل از اقدام به بارداری و طی آن خود را به لحاظ بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار و چربی خون بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha