چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 151009

هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس اخیر ابولا نسبت نسخه قبلی آن خطرناکتر است، وجود ندارد.

سلامت نیوز: هیچ مدرکی دال بر اینکه ویروس اخیر ابولا نسبت نسخه قبلی آن خطرناکتر است، وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی می‌گویند: ویروس ابولا که سال گذشته در غرب آفریقا شیوع پیدا کرد و قربانیان فراوانی برجای گذاشت نسبت به نسخه قبلی این ویروس که در سال 1976 ظهور یافت، خطرناکتر نشده‌ است.

متخصصان موسسه ملی سلامت آمریکا دریافتند نوع فعلی ویروس ابولا ممکن است توانایی پایینی در ایجاد بیماری در مدل حیوانی نسبت به نسخه اولیه آن داشته باشد که در سال 1976 در مرکز آفریقا به حالت قرنطینه درآمد.

به گفته متخصصان آمریکایی، نسخه فعلی این ویروس که در سیرالئون و گینه وجود دارد در مقایسه با نوع 1976 آن در مدل حیوانی دو روز بیشتر طول می‌کشد تا موجب بیماری شود.

در این مطالعه متخصصان سه موش را با ویروس ابولای نسخه سال 1976 و سه موش دیگر را با نسخه فعلی آن آلوده کردند. در حالی که در هر دو گروه سه روز پس از آلودگی، ویروس شیوع پیدا کرد روی بدن موش‌هایی که با ویروس نسخه سال 1976 آلوده شده بودند در روز چهارم لکه‌هایی ظاهر و حالِ آن‌ها در روزهای پنجم و ششم بسیار وخیم شد. در بدن موش‌های گروه دوم تا روز ششم هیچ لکه‌ای ظاهر نشد و شدت بیماری در روزهای هفتم و هشتم بیشتر شد.

علاوه بر این، بروز آسیب کبدی که در بیماران مبتلا به ابولا شایع است در موش‌های گروه دوم دو روز به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در شیوع اخیر این ویروس که بیش از 11 هزار قربانی برجای گذاشت نرخ مرگ و میر 50 درصد بوده در حالی که میزان مرگ و میر ناشی از آن در سال 1976 میلادی 90 درصد بوده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha