چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 151012

گریه، پرخاشگری، استرس و اضطراب واکنشی است که فرد مبتلا به MS به ویژه در ابتدای بیماری از خود نشان می‌دهد. هرگز مانع گریه و فریاد فرد مبتلا به MS نشوید، اجازه دهید او هیجان‌های خو‌د را تخلیه کند و به جای ترحم با او همدلی کنید.

سلامت نیوز:گریه، پرخاشگری، استرس و اضطراب واکنشی است که فرد مبتلا به MS به ویژه در ابتدای بیماری از خود نشان می‌دهد. هرگز مانع گریه و فریاد فرد مبتلا به MS نشوید، اجازه دهید او هیجان‌های خو‌د را تخلیه کند و به جای ترحم با او همدلی کنید.

حمیدرضا ترابی، متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که به تازگی به MS مبتلا شده و قادر به پذیرش این بیماری نیست، اظهار داشت: اگر ابتلا به MS برای این شهروند محرز شده پذیرش آن در ابتدا سخت است و این احتمال وجود دارد که فرد دچار افسردگی شود بنابراین توصیه می‌شود حتماً به یکی از متخصصان حوزه بهداشت روان شامل روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افسردگی و اضطراب موجب می‌شود تا فرد مبتلا به MS در ابتدای بیماری نتواند آن را قبول کند.

این متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به سؤال دیگر این شهروند درباره عدم ‌آمادگی روانی برای مصرف دارو، گفت: داروهایی که پزشک برای فرد مبتلا به MS تجویز می‌کند جهت کنترل بیماری است زیرا در صورت عدم مصرف این داروها فرد دچار اختلال در حرکت می‌شود بنابراین این شهروند باید هر چه سریعتر خود را به لحاظ روانی برای پذیرش بیماری آماده کرده و داروها را مصرف کند.

وی افزود: همچنین به نظر می‌رسد این شهروند دچار اضطراب بیماری شده است که باید هر چه سریعتر نسبت به درمان آن نیز اقدام کند.

عضو کمیته علمی انجمن علمی MS ایران تصریح کرد: مبتلایان به MS باید طی جلسه‌ای با پزشک خود یا روانپزشک و روانشناس بر اضطراب و استرس ناشی از بیماری غلبه کنند و آن را بپذیرند از طرفی پذیرش به معنای تسلیم شدن نیست بلکه بیمار قبول می‌کند که به این بیماری مبتلا است و با بکارگیری توصیه‌های پزشک خود می‌تواند از پیشروی بیماری جلوگیری کند.

ترابی ادامه داد: پرخاشگری واکنشی است که مبتلایان به MS به ویژه در ابتدای بیماری از خود نشان می‌دهند این رفتار طبیعی است و توصیه می‌شود اطرافیان بیمار هرگز از جملاتی مانند مهم نیست، اشکالی ندارد، اتفاقی نیفتاده است استفاده نکنند به جای آن باید به بیمار بگوییم که به تو حق می‌دهیم و در کنار تو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هرگز مانع گریه و فریاد فرد مبتلا به MS نشوید اجازه دهید او هیجان‌های خو‌د را تخلیه کند و به جای ترحم با او همدلی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha