چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 151024

خوشبختانه در بیشتر موارد بوی بد دهان به راحتی رفع می‌شود. بدبوترین محصولات جانبی از باکتری‌های گرم-منفی ساطع می‌شود که بین لثه و دندان و همچنین در انتهای زبان زندگی می‌کنند. با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و همچنین استفاده از دهان‌شویه‌های ضد باکتری قبل از خواب، با تمیز کردن انتهای زبان با ملایمت به وسیله ی یک کاردَک پلاستیکی و حتی فقط خوردن یک صبحانه‌ی سالم می‌توانیم بسیاری از این باکتری‌ها و منابع غذاییشان را از بین ببریم.

فیلم/عامل بوی بد دهان چیست؟

سلامت نیوز:خوشبختانه در بیشتر موارد بوی بد دهان به راحتی رفع می‌شود. بدبوترین محصولات جانبی از باکتری‌های گرم-منفی ساطع می‌شود که بین لثه و دندان و همچنین در انتهای زبان زندگی می‌کنند. با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و همچنین استفاده از دهان‌شویه‌های ضد باکتری قبل از خواب، با تمیز کردن انتهای زبان با ملایمت به وسیله ی یک کاردَک پلاستیکی و حتی فقط خوردن یک صبحانه‌ی سالم می‌توانیم بسیاری از این باکتری‌ها و منابع غذاییشان را از بین ببریم.


البته در برخی موارد این اقدامات ممکن است کافی نباشند. در مواردی همچون مشکلات دندان، شرایط بینی، یا بیماری‌های نادری مانند بیماری کبدی و دیابت کنترل نشده. عاداتی مثل سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل نیز باعث ایجاد بوهای نامطبوع و قابل تشخیصی می‌شوند. علی‌رغم علل آن این بوی بد تقریباً همیشه از دهان سرچشمه می‌گیرد و نه از معده یا جاهای دیگر بدن. اما یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در درجه‌ی اول این است که تعیین کنیم بوی دهانمان چگونه است و دقیقا مشخص نیست چرا تشخیص بوی دهانمان برای خودمان دشوار است. شاید به این دلیل باشد که ما آن قدر به بوی دهان خودمان عادت کرده‌ایم که صلاحیت قضاوت کردن در این مورد را نداریم. راهکارهایی مانند گرفتن دست جلوی دهان برای حس کردن بوی دهان خود و یا لیسیدن و بو کردن مچ دست هیچ کدام به درستی کار نمی‌کنند.

یک بررسی انجام شده نشان داد که حتی وقتی مردم چنین کارهایی انجام می‌دهند، تمایل دارند بر اساس این که چقدر انتظار داشتند دهانشان بو بدهد نسبت به میزان بوی دهان خود قضاوت کرده و آن را ارزیابی کنند. اما یک راهکار ساده برای فهمیدن این که چقدر دهانتان بو می‌دهد وجود دارد، هرچند از لحاظ اجتماعی دشوار است و آن راهکار این است: یک نفس عمیق بکشید و از دوستتان بپرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha