چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 151032

قدر سلمانی قدیمی محله را که چای دارچین به خوردتان می‌دهد، بدانید! چون پژوهشگران آمریکایی ترکیبی را در دارچین پیدا کرده‌اند که خاصیت ضد سرطان دارد.

سلامت نیوز: قدر سلمانی قدیمی محله را که چای دارچین به خوردتان می‌دهد، بدانید! چون پژوهشگران آمریکایی ترکیبی را در دارچین پیدا کرده‌اند که خاصیت ضد سرطان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، ترکیبی که به دارچین عطر و بوی خاص آن را می‌دهد، یک مانع قوی در مقابل سرطان روده بزرگ است. پژوهشگران آمریکایی با آزمایش روی موش‌ها به وجود این خاصیت در دارچین پی برده‌اند.

هنگامی که پژوهشگران ترکیب موسوم به سینامالدئید را به رژیم غذایی موش‌ها افزودند، متوجه شدند که این ترکیب از آنها در مقابل سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند. سلول‌های این حیوانات در واکنش به سینامالدئید توانایی مقابله با عوامل سرطان‌زا و ورود به مرحله سم زدایی و ترمیم را پیدا کرده‌اند.

به گزارش futurity.org پروفسور دونا ژانگ، استاد داروسازی و سم‌شناسی دانشگاه آریزونا در اشاره به این آزمایش‌ها گفته است: «این یافته‌ها بسیار مهم هستند چون سرطان روده بزرگ بیماری پیش‌رونده‌ای است که نمی‌توان بهبود چندانی را برای مبتلایان به آن پیش‌بینی کرد. بنابراین باید به دنبال استراتژی‌های مؤثرتری برای مقابله با این بیماری بود.»

جورج واندراک، استاد دیگر داروسازی و سم‌شناسی و همکار ژانگ با اشاره به اینکه دارچین به عنوان سومین چاشنی مورد مصرف در جهان تاکنون کمتر از لحاظ مزایای بهداشتی بالقوه‌اش مورد پژوهش قرار گرفته است، می‌گوید: «اگر بتوانیم تأثیر مثبت دارچین را به اثبات برسانیم، می‌توانیم از این فرصت برای بهبود وضعیت بهداشتی مردم سراسر جهان استفاده کنیم.»

در جهان دو نوع عمده دارچین مصرف می‌شوند که یکی از آنها دارچین «کاسی» و دیگری دارچین «واقعی» (یا دارچین «سیلان») نامیده می‌شود. ماده سینامالدئید را از هر دو نوع دارچین می توان گرفت.

مقاله پژوهشی مربوط به تحقیقات ژانگ و واندراک در مورد این ماده و تأثیر آنها بر گذرگاه‌های مولکولی موسوم به Nrf2 که در محافظت سلولی در مقابل سرطان نقشی حیاتی دارند، به تازگی در ژورنال آنلاین Cancer Prevention Research منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha