رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که سازمان تامین اجتماعی در گذشته فدای سیاست ها ، جناح ها و باندبازی ها شده بود.

سازمان تامین اجتماعی در گذشته فدای سیاست و باند بازی ها شده بود

سلامت نیوز: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که سازمان تامین اجتماعی در گذشته فدای سیاست ها ، جناح ها و باندبازی ها شده بود.

به گزارش سلامت نیوز از سازمان تامین اجتماعی، ارسلان فتحی پور عصرچهارشنبه در نشست با مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی در محل این سازمان، از اقدامات سازمان تامین اجتماعی به رغم تکالیف محوله شده به این سازمان بدون تامین منابع مالی تقدیر کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر اختلاف نظر در مورد مسایل سازمان تامین اجتماعی بین دولت و شورای نگهبان با رعایت اصل 75 قانون کاملا حل شده است وباید محل تامین تعهدات این سازمان مشخص باشد.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه همکاری و فرصت طلایی بین سازمان تامین اجتماعی با کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه ششم توسعه ، خاطرنشان کرد: از سال 54 تاکنون این سازمان با معضلاتی روبرو بوده است که برای رفع آن سازمان تامین اجتماعی نیاز به تدوین برنامه راهبردی و برنامه نظام جامع است.

فتحی پور با اشاره به بدهی 92 هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان و لزوم تامین منابع موردنیاز برای پرداخت این بدهی گفت: راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی است.

فتحی پورافزود: بحث های یکسان سازی بیمه های اجتماعی ، درمان ، نظام جامع تامین اجتماعی و دیگر بحث های اقتصادی نیازمند برگزاری جلسات متعدد است و کمیسیون اقتصادی در عرصه قانونگذاری و سازمان تامین اجتماعی در عرصه اجرا همکاری کنند.

رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: تیم اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با ارایه یک برنامه راهبردی و کاربردی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مشخص کنند دولت به چه طریقی بدهی ها را پرداخت کند و کدام شرکت هارا به این سازمان واگذار کند.

فتحی پور ادامه داد: در این سازمان در گذشته یکی فیلم می گرفت ، دیگری صدا می گرفت ، یکی کار سیاسی می کرد بعد یک دفعه پول می دادند و امضا می گرفتند و آبروی نماینده را می بردند، اما الان این بحث ها مطرح نیست و به عنوان قدم اول مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تمام توان خود را گذاشته است تا این سازمان از آن وضعیت خارج شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس قدم بعدی این سازمان را در راستای برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: با وجود 65 هزار کارمند در این سازمان و گسترش سیستم های غیر حضوری و الکترونیکی شدن کارها نباید دنبال افزایش نیرو باشیم.

همچنین در این نشست برخی دیگر ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بحث و بررسی در مورد سازمان تامین اجتماعی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha