پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 151098

حدود 90 درصد ما به نوعی با مشکلات مرتبط با انگل‌ها مواجه بوده و هستیم. این موجودات کوچک می‌توانند ما را به بیماری‌های مزمن و حاد مبتلا کنند.

سلامت نیوز: حدود 90 درصد ما به نوعی با مشکلات مرتبط با انگل‌ها مواجه بوده و هستیم. این موجودات کوچک می‌توانند ما را به بیماری‌های مزمن و حاد مبتلا کنند.

به گزارش سلامانه، Natural news در گزارش اخیر خود به چهار شیوه رایج این ارگانیسم‌های ذره بینی برای سکونت در بدن ما پرداخته است: 


غذا: وجود 80 میلیون بیماری که سالانه آمریکایی‌ها به آن دچار می‌شوند در نیجه غذاهای آلوده است. ورود غذا از سراسر جهان به آمریکا و نیز رشد فرهنگ خوردن غذاهای قومی امکان گسترش انگل را بیش از پیش فراهم کرده است. برخی از منابع معمول انگل عبارتند از: سوشی، ساشیمی یا ماهی سالمون خام، گوشت گاو خام یا پخته نشده، میوه و سبزیجات کشورهایی که انگل در آنجا شایع است یا مکان‌هایی که از فاضلاب انسانی به عنوان کود استفاده می‌شود.


بهداشت نامناسب در خیره و آماده سازی غذا نیز به تکثیر انگل منتهی می‌شود؛ موضوعی که در رستوران‌ها، درمانگاه‌ها و حتی منازل مسکونی دور از انتظار نیست.


آب: با افزایش مسافرت خارجی بسیاری از افراد می‌دانند که بهتر است از آب محلی خارج از کشورشان استفاده نکنند. آلودگی‌ها از جمله انگل‌های وارد شده از مواد کشاورزی، فضولات حیوانات اهلی و فاضلاب انسانی تهدیدی برای آب‌های جهان حتی آمریکا محسوب می‌شوند. راه حل معمول افزودن کلر به آب است اما در آب کلر زده شده دو انگل شایع به نام‌های ژیاردیا و کریپتوزپوریدیوم زنده می‌مانند. سیستم‌های تصفیه آب می‌توانند اولی را دفع کند اما در مورد دومی که بسیار کوچک است عاجز هستند.


سفر خارجی: با افزایش سفرهای بین المللی عفونت‌های انگلی هم بسیار شایع شده است. انگل ها عمدتاً با بیماری‌های استوایی و کشورهای جهان سوم که شرایط آب و هوایی و زندگی غیر بهداشتی که رشد انگل‌ها را بیشتر می کنند ارتباط دارند. بنابراین سفر کردن به درون یا بیرون از این مناطق به این ارگانیسم‌ها امکان ورود و گسترش می‌دهد.


حیوانات خانگی: بیش از 240 بیماری از طریق حیوان به انسان منتقل می‌شود که از این تعداد 65 مورد مربوط به سگ و 39 بیماری از گربه است. انگل‌ها از طریق مدفوع حیوان، موی آنها که محتوی تخم انگل است، کک عفونی یا تماس دهان به دهان منتقل می‌شود.


علاوه بر این 4 شیوه معمول، انگل‌ها از طریق حشرات، تماس جنسی و حتی استنشاق هوا می‌توانند منتقل شوند. بهترین دفاع در برابر انگل‌ها داشتن سیستم ایمنی سالم است که خود نیازمند داشتن روده سالم و متعادل است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha