پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 151102

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تیرگی دور چشم شکایت بسیاری از افراد مراجعه کننده به متخصصین پوست است، گفت:«علل مختلفی در بروز تیرگی چشم نقش دارند. یکی از مهم‌ترین علت‌ها نازک بودن پوست زیر چشم، کاهش چربی زیر پوستی و واضح بودن عروق است.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تیرگی دور چشم شکایت بسیاری از افراد مراجعه کننده به متخصصین پوست است، گفت:«علل مختلفی در بروز تیرگی چشم نقش دارند. یکی از مهم‌ترین علت‌ها نازک بودن پوست زیر چشم، کاهش چربی زیر پوستی و واضح بودن عروق است.


دکتر فریده دهقانی در گفت‌وگو با سلامانه در این باره اظهار داشت: «ابتلا به برخی بیماری‌ها از قبیل اگزمای آتوپیک نیز احتمال بروز تیرگی زیر چشم را افزایش می‌دهد که به دلیل خاراندن و تحریک مداوم پلک است.»


وی  همچنین درادامه تصریح کرد: «مصرف برخی داروها، خستگی و کم‌خوابی نیز در ایجاد تیرگی زیر چشم نقش دارند. علاوه بر این، در برخی خانواده‌ها افراد زیادی دارای این مشکل هستند و نشان می‌دهد تیرگی دور چشم می‌تواند به صورت فامیلیال و نژادی نیز باشد.»


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر درمان کاملی برای این مشکل وجود ندارد ولی روش‌هایی از قبیل تزریق فیلر و چربی، پی‌آرپی و لیزر انجام گرفته که نتایج مثبتی داشته است. استفاده از کرم‌های دور چشم بخصوص اگر دارای ترکیبات کافئین و ویتامینk باشد تا حدودی در رفع تیرگی چشم کمک‌کننده هستند.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha