پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 151113

معاون اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ از دستگاه های ذیربط انتظار داریم در آستانه فصل گرما، موضوع بهداشت و درمان را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهند زیرا اهمیت آن در برقراری ثبات و آرامش جامعه کمتر از امنیت قضایی نیست.

سلامت نیوز:معاون اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ از دستگاه های ذیربط انتظار داریم در آستانه فصل گرما، موضوع بهداشت و درمان را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهند زیرا اهمیت آن در برقراری ثبات و آرامش جامعه کمتر از امنیت قضایی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدشهاب الدین چاوشی در نشست کارگروه بهداشت و امنیت غذایی با بیان اینکه استانداری تهران در جایگاه نمایندگی ارشد دولت در سطح استان باید از اختیارات مناسب قانونی برای هماهنگی امور دستگاه ها برخوردار باشد گفت: عدم پاسخگویی دانشگاه های علوم پزشکی که متولی بهداشت و درمان سطح استان هستند مشکلی جدی در بخش بهداشت و درمان به دنبال دارد.

وی افزود:‌علی رغم تلاش های موثری که وزارت بهداشت در دولت جدید انجام داده است متاسفانه هنوز براساس گزارش های بازرسین اعزامی دادستانی تهران در برخی از بیمارستان های دولتی مسئولیت پذیری در مقابل بیماران جدی گرفته نمی شود.

معاون استاندار ادامه داد:‌ کارگروه بهداشت ،درمان و امنیت غذایی استان مرجع مراقبت از سلامت و امنیت غذایی مردم است و همه اعضا و دستگاه ها تکلیف قانونی دارند برای سلامت و بهداشت عمومی جامعه تدابیر لازم را به مرحله اجرا بگذارند.

وی از همکاری موثر معاونت دانشگاه شهید بهشتی در امور بهداشت و درمان استان قدردانی کرد و گفت:‌سایر دانشگاه های علوم پزشکی در سطح استان در حوزه مسئولیت خود در جلسات مربوطه شرکت کرده و پاسخگو باشند.

چاوشی گفت: از دستگاه های ذیربط انتظار داریم در آستانه فصل گرما، موضوع بهداشت و درمان را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهند زیرا اهمیت آن در برقراری ثبات و آرامش جامعه کمتر از امنیت قضایی نیست.

معاون استاندار یکی از جدی ترین نگرانی ها در امنیت غذایی مردم استان را کمبود شدید آب دانست و گفت:‌از شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای می خواهیم برای فصل گرما تدابیر ویژه اندیشیده و همکاری شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای رفع دغدغه های مردم روستایی امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد:‌هم اکنون برخی از روستاهای استان با کمبود جدی آب رو برو هستند و رسانه های دیداری و شنیداری باید مردم را از خطر کم آبی و تاثیر آن در بهداشت و امنیت غذایی آگاه کنند.

چاوشی گفت:‌شهروندان باید بدانند منابع محدود زیرزمینی آب پاسخگوی مصرف بی رویه نیست و اگر رشد مصرف کنترل نشود نگرانی به دنبال دارد.

رییس کارگروه بهداشت و امینت غذایی استان در بخش دیگری از سخنانش به لزوم عمل به وظایف از سوی دستگاه های مسئول اشاره کرد و گفت:‌سازمان جهاد کشاورزی و مراکز بهداشتی در نظر داشته باشند با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال بروز بیماری های واگیردار مراتب مراقبت در نظر گرفته شده و نظارت بر جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب خام همچون گذشته به قوت خود ادامه یابد.

گفتنی است در این جلسه تصمیمات لازم جهت فعال شدن کمیته های کارگروه بهداشت و امنیت غذایی اتخاذ شد و بر نظارت جدی بر تولید وتهیه مواد غذایی در مراکز مختلف تفریحی و سایر بخش ها تاکید شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha