یک متخصص عفونی با تاکید بر اینکه با توجه به تنوع میوه، سبزی و صیفی‌جات در فصول گرم سال باید از شست‌وشوی کامل و بهداشتی آن‌ها قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد، گفت: تجهیزات پخت، وسایل و سطوح در تماس با موادغذایی را باید با محلول حاوی کلر ملایم یا شوینده‌های مجاز ضدعفونی کرد.

سلامت نیوز:یک متخصص عفونی با تاکید بر اینکه با توجه به تنوع میوه، سبزی و صیفی‌جات در فصول گرم سال باید از شست‌وشوی کامل و بهداشتی آن‌ها قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد، گفت: تجهیزات پخت، وسایل و سطوح در تماس با موادغذایی را باید با محلول حاوی کلر ملایم یا شوینده‌های مجاز ضدعفونی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سلامت خبرگزاری ایسنا، دکتر مهران ایزدی با اشاره به اینکه شست‌وشوی دست‌ها و پیروی از اصول و تکنیک‌های صحیح پاکسازی و ضدعفونی، نقش موثری در جلوگیری از انتشار آلودگی و مسمومیت غذایی دارد، گفت: در خارج از منزل نیز مانند درون خانه باید اصول شست‌وشو رعایت شود. از آب تمیز و صابون به منظور شست‌وشوی کامل ابزارها، وسایل فرآوری و پخت مواد غذایی، ظروف غذاخوری و تخته‌های برش استفاده شود.

وی یادآور شد: باید تجهیزات پخت، وسایل و سطوح در تماس با مواد غذایی با محلول حاوی کلر ملایم یا شوینده‌های مجاز ضدعفونی شود. با توجه به تنوع میوه، سبزی و صیفی‌جات در فصول گرم سال از شست‌وشوی کامل و بهداشتی آن‌ها قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد.

ایزدی با بیان اینکه باکتری‌ها بر اثر حرارت پخت از بین می‌روند، گفت: گوشت، مرغ، ماهی و میگو باید به قدری پخته شود که دمای درونی آن‌ها به نقطه ایمن دمایی برسد و باکتری‌های خطرناکی نظیر سالمونلا، اشرشیا کلای و لیستریا از بین رود.

این متخصص عفونی تاکید کرد: هنگامی که می‌خواهید غذای پخته شده را سرو کنید، باید از بشقاب تمیز استفاده کرده و هرگز مواد غذایی پخته شده را به ظرفی که در آن مواد خام قرار داشته، بازنگردانید مگر اینکه آن را تمیز شسته و خشک کرده باشید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha