نائب رئیس هئیت مدیره انجمن ام اس ایران عنوان کرد: پنهانکاری در مورد بیماری ام اس، روند درمان را با مشکل روبرو می کند.

سلامت نیوز:نائب رئیس هئیت مدیره انجمن ام اس ایران عنوان کرد: پنهانکاری در مورد بیماری ام اس، روند درمان را با مشکل روبرو می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری ایسنا، دکترمحمدعلی صحراییان در همایش ملی گرامیداشت روز جهانی ام اس که در قم برگزار شد، گفت: متاسفانه قشر جوان بیش از دیگران به بیماری ام اس مبتلا می شوند.

وی تصریح کرد: این بیماری سنین 20 تا 40 سالگی را در بر می‌گیرد و علاوه بر فرد خانواده‌ها را نیز گرفتار می‌کند، همچنین مردم به این بیماران انگ می‌زنند و فکر می‌کنند که آنها توانایی ازدواج و فرزندآوری را ندارند.

دکترصحراییان اظهار داشت: روحیه امید می تواند بخش قابل توجهی از درد و رنج بیماری را کاهش دهد این بیماران به امیدواری نیاز دارند تا به بیماری خود غلبه کنند.

وی بیان داشت: بیماران در شرایط روحی نامناسب افسرده و پرخاشگر می شوند در صورتی که اطرافیان باید روحیه امید را در بیماران احیا کنند تا به تلاش و کوشش بپردازند.

نائب رئیس هئیت مدیره انجمن ام اس ایران گفت: بیماران باید تحت نظر پزشکان داروها و دم نوش ها را استفاده کنند تا دچار مشکلات حادی نشوند.

آموزش و اطلاع رسانی رکن اصلی برای مقابله با بیماری ام اس

وزیری مدیر عامل انجمن ام اس ایران نیز در این همایش با اشاره به گذشت بیش از 15 سال از تشکیل انجمن ام اس در کشور گفت: کسانی که عضو انجمن می‌شود از سرویس و خدمات مددکاری در حوزه دارو و درمان و خدمات آموزش و پژوهش استفاده می‌کنند.

مدیر عامل انجمن ام اس ایران افزود: 22 هزار نفر در سطح کشور عضو انجمن هستند هرچند تخمین در مورد بیماران ام اس در کشور 26 هزار نفر می باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با عنایت خدا در حوزه دارو با بحران مواجه نیستیم البته گاهی اوقات برخی از داروها دچار نوسان می شود که با تمهیدات اتخاذ شده این مشکلات نیز حل می گردد.

وزیری افزود: بحث توان بخشی به بیماران یکی از دغدغه های جدی به شمار می رود که در این باره خدماتی را به بیماران ارائه می دهیم. در این زمینه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بیماران را جوانان تشکیل می دهند باید برنامه ها در تامین دارو و توان بخشی به گونه ای باشد تا این نیروهای مولد بتوانند به زندگی عادی نیز بازگردند.

مدیر عامل انجمن ام اس ایران بیان کرد: جوانان دارای بیماری ام اس مشکلاتی در راستای ازدواج و تامین معیشت دارند که در این باره با همت مسئولان و خیران می توان برای حل مشکلات آنها گام های مهمی برداشت.

وی تصریح کرد: افراد شاخصی در میان بیماران ام اس وجود دارند که به زندگی عادی خود ادامه می دهند و اصلا ناامید و پریشان نیستند در این زمینه یکی از مجریان با سابقه صدا و سیما که بیماری ام اس دارد و عضو انجمن نیز می باشد به طور شبانه روزی با روحیه ای توصیف ناشدنی به زندگی و شغل خود ادامه می دهد.

وزیری گفت: یکی از راهکارهای مهمی که می تواند به بیماران امید بدهد شناخت واقعیات و خودشناسی است اگر بیماران توانمندی ها و استعدادهای خود را بشناسند بهتر می توانند با ام اس به مقابله بپردازند و یا با آن کنار بیایند.

وی افزود: آموزش رکن مهمی در آگاهی بخشی به بیماران ام اس برای مقابله با بیماری است و تلاش شده با کلاس های توجیهی به سوالات بیماران در زمینه تغذیه مناسب و شرایط ایده آل در کنترل بیماری و کاهش استرس موفقیت هایی را به دست بیاوریم.

وزیری عنوان کرد: انجمن به مبتلایان MS، مشاور پزشکی، روانشناسی، تغذیه و امور بیمه ارائه می‌دهد و آنها می‌توانند به طور حضوری یا تلفنی از این خدمات بهره‌مند شوند همچنین در خصوص اشتغال بیماران تمهیداتی در انجمن اندیشیده می شود تا بتوان طبق توانمندی ها آنها را به موسسات معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha