طبق یک تحقیق جدید که در اسکاتلند انجام شده در زمینه درمان دیابت و پیشگیری از عوارض آن، با این حال مبتلایان به دیابت نوع یک بطور متوسط یک دهه از عمرشان کم می شود.

سلامت نیوز:طبق یک تحقیق جدید که در اسکاتلند انجام شده در زمینه درمان دیابت و پیشگیری از عوارض آن، با این حال مبتلایان به دیابت نوع یک بطور متوسط یک دهه از عمرشان کم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری  مهر، این تحقیق نشان داده است که مردان مبتلا به دیابت نوع یک بطور متوسط ۱۱ سال و زنان ۱۳ سال کمتر از افراد غیر مبتلا به دیابت عمر می کنند.

این مطالعه بر روی ۲۵ هزار فرد مبتلا به دیابت نوع یک در سال های ۲۰۱۰-۲۰۰۸ انجام شده است. محققین دریافتند که طول عمر مردان مبتلا به دیابت نوع یک به طور متوسط ۶۶ سال است در حالیکه مردان سالم عمر متوسط ۷۷ سال داشته اند.

این مطالعه نشان داده است که بیشترین عامل تاثیرگذار بر روی این کاهش طول عمر ناشی از تاثیر دیابت بر روی سلامت سیستم قلبی عروقی است که در ۳۶ درصد مردان و ۳۱ درصد زنان مبتلا به دیابت نوع یک وجود دارد.

از علل مهم دیگر فوت این بیماران در سنین زیر ۵۰ سال بالا رفتن شدید قند خون و ایجاد کتواسیدوز دیابتی و پایین آمدن شدید قند خون و بروز کما ناشی از آن است.

در مطالعه دیگری که اخیرا در JAMA منتشر شده است محققان نشان دادند که با اندازه گیری مکرر قند خون در روز و کنترل بسیار دقیقتر از آنچه معمول است توانسته اند احتمال مرگ زودرس در این بیماران را به یک سوم تقلیل دهند.

به گفته محققین کنترل بسیار دقیق قند خون عامل بسیار مهمی است. آنها متوجه شدند هر ۱۰ درصد کاهش در میزان هموگلوبین- A۱c که نشانه کنترل نامناسب قند خون است- می تواند ۴۴ درصد احتمال مرگ و میر در این بیماران را کاهش دهد.

به نظر می رسد استفاده از دستگاه هایی که قند خون را در طول روز به کرات اندازه گیری می کنند و استفاده از این اندازه گیری ها برای کنترل بسیار دقیقتر قند خون می تواند تاثیر مثبتی بر طول عمر افراد مبتلا به دیابت نوع یک داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha