متخصص تغذیه در امور سرطان گفت:‌ طبق مطالعات بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان در طول بیماری به سمت سوء‌تغذیه می‌روند و ۲۰ درصد بیماران به دلیل عوارض ناشی از سوء تغذیه می‌میرند.

سلامت نیوز: متخصص تغذیه در امور سرطان گفت:‌ طبق مطالعات بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان در طول بیماری به سمت سوء‌تغذیه می‌روند و ۲۰ درصد بیماران به دلیل عوارض ناشی از سوء تغذیه می‌میرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،سیدحسین داودی گفت: کاهش وزن، اختلالات تغذیه و سوء‌تغذیه در بیماران مبتلا به سرطان پدیده شایعه‌ای است به طوری که بسیاری از بیماران سوتغذیه را تجربه کرده و برخی از آنها به دلیل عوارض آن فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به سرطان علاوه بر این بیماری و عوارض ناشی از آن درگیر استرس‌های مختلف روانی، اجتماعی و اقتصادی هم هستند و اغلب کاهش وزن در این بیماران یک پیامد قابل انتظار است.

داودی ادامه داد: متأسفانه توجه کافی و درمانی به سوءتغذیه و کاهش وزن بیماران سرطانی نمی‌شود در حالی که یکی از علل کاهش وزن ابتلا به سوء‌تغذیه است که تشخیص به موقع و درمان مناسب می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند.

وی پیشگیری از سوءتغذیه را در کاهش مدت بستری و هزینه‌های درمانی مؤثر دانست و گفت: این بیماران به طور دقیق غربالگری نمی‌شوند بنابراین شناسایی میزان شیوع سوءتغذیه در بیماران سرطانی کار دشواری است.

داودی افزود: در برخی از مطالعات شیوع سوءتغذیه مربوط به سرطان‌ها 30 تا 64 درصد گزارش شده که با افزایش خطر عوارض بالینی، کاهش اثرات درمانی و افت در کیفیت زندگی بیماران همراه است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت:‌ مطالعات نشان داده بین 20 تا 80 درصد از بیماران سرطانی در طول بیماری خود به سمت سوتغذیه می‌روند و حدود 20 درصد از آنها به دلیل سوءتغذیه می‌میرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha