وزیر بهداشت از شناسایی ۱۸۰۰ موقوفه درمانی در کشور خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت نسبت به امانتی که به عنوان وقف به ما می‌سپارند از خودشان حساس تر است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از شناسایی ۱۸۰۰ موقوفه درمانی در کشور خبر داد و گفت: مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت نسبت به امانتی که به عنوان وقف به ما می‌سپارند از خودشان حساس تر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در حاشیه نخستین همایش مشارکتهای اجتماعی که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اعتماد خیرین به وقف در حوزه سلامت گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده هر کسی در هر زمانی با هر مذهب و باور سیاسی هر چیزی که وقف کرده باید به نام خودش شود.

وی افزود: شهدایی که اسم آنان را روی موقوفات گذاشته‌ایم و این موقوفه متعلق به آنان نبوده باید به نام صاحب وقف تغییر یابد.

هاشمی با تاکید بر اینکه، مر وقف باید رعایت شود و این امانتی است که سپرده شده و خلاف آن حرام است، خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند ساز و کار قانونی برای این اقدام دیده شده است و باور داشته باشند که وزارت بهداشت نسبت به امانتی که به ما می‌سپارند از خودشان حساس تر است.

هاشمی گفت: سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی و مراقبت از بیماران و مصدومان می‌توانند کمک بسیاری کنند و بدون حضور مردم و نقش آنان در اداره کشور، کاری از دست دولت ها بر نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه سلامت همت خوبی شده است، افزود: برخی از صنوف و فرهیختگان محافلی دارند که کارهای خوبی در آن ها انجام می‌شود، اما کافی نیست.

وزیر بهداشت گفت: در هر استان قائم مقامی برای رئیس دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده است که اولویت های وقف را در حوزه سلامت مشخص می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 800 موقوقه شناسایی شده است، افزود: تا سه ماه آینده بقیه این موقوفات مشخض خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha