وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مشکل امروز کشور، مشکل اخلاق است.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مشکل امروز کشور، مشکل اخلاق است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در بیست و هشتمین سالگرد سردار شهید مهندس سید محمدتقی رضوی که در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات زیادی در این سال‌ها در کشور رخ داده است و این اتفاقات و مشکلات باعث شده است که نتوانیم کارآمدی نظام اسلامی را به خوبی به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل امروز کشور اخلاق است، ادامه داد: مشکل اخلاق به خاطر خودبینی، قدرت طلبی، ظن و گمان و متهم کردن همدیگر رخ داده است و باعث شده که ما متفرق شده و هرکدام در مسیری قرار بگیریم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امام (ره) خطر تفرقه و گروه بازی را گوشزد کرده بودند، ولی بشر جایزالخطاست و این اتفاقات باعث شد به جایی که امروز هستیم برسیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید به اخلاق، صمیمیت، صداقت و به همان روزهای خوشی که قبلا داشتیم بازگردیم، تصریح کرد: امروز تابلوهای زیبای زیادی در دستمان هست، اما پشت آن‌ها چیزی جز خودخواهی و مایوس کردن مردم نیست.

هاشمی شهدا را بانی دوام انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که باعث شده موفق شویم و تا امروز انقلاب اسلامی با قوت و عزت در منطقه و کشور پایدار بماند، اخلاص و امیدی بود که به مردم داده شده بود.

وی با بیان اینکه شهید سیدمحمدتقی رضوی واقعا وعده الهی را قبول و باور داشت، گفت: ضمن بازگشتن به اخلاق باید به لطف و رحمت الهی باور داشته باشیم و مشکل ما این است که این وعده را در زبان قبول داریم، اما در دلمان بیشتر بر خودمان متکی هستیم تا بر وعده الهی.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از 35 سال گذشته که با شهید رضوی آشنا شدم برای اولین بار است که می‌خواهم در مورد این شهید صحبت کنم و این برای من بسیار ارزشمند است، به بیان خاطراتی از شهید سید محمدتقی رضوی در زمان دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهید رضوی به تدریج در جنگ رشد کرد و تا سال 66 که به شهادت رسید مسوولیت‌هایی در پشتیبانی جهاد خراسان، قرارگاه کربلا و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) داشت و این شهید همیشه یک انسان ساده و بی‌ریا بود.

هاشمی با بیان اینکه شهید رضوی نزدیک به هفت سال در جهبه حضور داشت، اظهار کرد: با نگاه به زندگی این شهید می‌فهمیم حضور این شهید در جهبه نشان از وفاداری وی به انقلاب، اسلام و امام است و نایل شدن شهدا به این درجه به خاطرعهدی بود که با خدا داشتند.

وی گفت: با کارهایی که انجام شده قرار نبود حاشیه نشینی افزایش پیدا کند و در شهری مثل مشهد یک میلیون و 200هزار نفر حاشیه نشین داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بخشی از حاشیه نشینی‌ها به دلیل اعتیاد و بیکاری رخ داده است، ادامه داد: بخشی از حاشیه نشینی نیز به خاطرخشکسالی است و موضوع خشکسالی بر زندگی مردم تاثیر بسیار منفی داشته است، اما در این وضعیت می‌توانستیم مدیریت بهتری انجام دهیم و بهتر عمل کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در مساله حاشیه نشینی، جهاد سازندگی مقصر است، گفت: زمانی که بحث وزارت کردن جهاد مطرح شد یک عده به دنبال این بودند که جهاد تبدیل به وزارت‌خانه شود و یک عده هم اعتقاد داشتند که جهاد به عنوان یک نهاد کوچک باقی بماند و فقط در شرایط بحران وارد عمل شود، اما بالاخره دولت قانع شد و جهاد تبدیل به وزارت شد.

وی با بیان اینکه الان در خیلی از روستاها و شهرها مشکل اعتیاد و بیکاری وجود دارد و باید با تلاش این مشکلات را حل کرد، افزود: هدف عمده انقلاب ارتقای معیشت مردم بود و باید همه برای این هدف تلاش کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: آرزوی امام وشهدا چیزی جز این نیست که می خواهند این کشور پیشرفت کند و عزتمند باشد. توصیه‌ای که شهید رضوی در وصیت نامه خود بعد از وحدت دارد این است که به محروم ها ومظلوم ها رسیدگی شود و در حق آن ها کوتاهی نشود.

وی وظیفه اصلی دولت را رسیدگی به محرومان ومظلومان دانست و گفت: بارها آقای روحانی گفته اند که خواست خداوند بوده است که این مسوولیت بر گردن ما بیافتد و چیزی از خدا نمی خواهم جز اینکه بتوانم مشکلات مردم را رفع کنم.

هاشمی تصریح کرد: امیدوارم که قلب های همه ما به هم نزدیک شود و همت همه یکی شود و بیشتر از اینکه خودمان را ببینیم خدا را ببینیم و بیشتر از اینکه به همدیگر بد گمان باشیم، دشمن را ببینیم که ما دشمنان بسیاری همچون داعش و رژیم صهیونیستی داریم و امیدوارم در پیشگاه شهدا شرمنده نباشیم.

وی در پایان با اشاره به سخنان امام (ره) تاکید کرد: مهم نیست که رئیس جمهور یا وزیر باشیم مهم این است که هرکس در جایی که هست، درست به وظیفه خود عمل کند.

در بخش دیگری از این مراسم آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آیات سوره نور گفت: خداوند در این آیات مومن را تعریف می کند و وعده جانشینی به وی می دهد و این رتبه به شهیدان داده شده است.

عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: برای رسیدن به این درجه و رتبه، شهید همه چیزش را که در دنیا دارد در راه خدا از دست می‌دهد و در عوض خداوند هم همه چیز به او عطا می‌کند و این چیزی است که جز به انبیا به کسی دیگر داده نمی شود و این همان چیزی است که در قرآن به آن اشاره شده است که شهدا با خداوند معامله می‌کنند.

وی با اشاره به روایاتی در مورد شهدا گفت: خداوند همچنان که خواسته‌های شهید را برآورده می‌کند، خواسته کسی که در کنار خاک شهید هم باشد را هم برآورده می‌کند و این دلیلی بر سخاوت شهید است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha