سلامت نیوز: کارشناسان "شبکه جهانی اطلاعات آب و توسعه در مناطق خشک" و"ابتکار بین المللی خشکسالی" در روز یکشنبه 24 خرداد در همایشی که در وزارت نیرو در تهران برگزار خواهد شد به بررسی جدیدترین تحولات و پیشرفت ها در مدیریت آبهای زیرزمینی و راهبردهای نوین برای سازگاری با خشکسالی خواهند پرداخت.

 

استفاده پایدار از منابع آب شیرین برای حفظ امنیت بشری اهمیتی حیاتی دارد و در شرایطی که منطقه با معضل مکرر خشکسالی روبرو است، منابع آب زیرزمینی بطور روزافزونی رو به کاهش بوده و یا دچار نزول کیفیت شده اند.

 

لذا نظر به روند کاهش کمّی و نزول کیفی منابع آب ناشی از عملکرد بشر، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری مشترکاً اقدام به برگزاری کنفرانس عالیرتبه با محوریت تحولات سریع مسایل مربوط به آب نموده اند.

 

در این همایش جناب آقای ستار محمودی قائم مقام محترم وزیر نیرو، جناب آقای مهندس میدانی معاون محترم وزیر نیرو در امور آب و آبفا، جناب آقای علی رضا دائمی معاون محترم برنامه ریزی و امور اقتصادی و مقامات ارشد وزرات جهاد کشاورزی و مدیران استانی امور آب و همچنین اساتیدی از دانشگاه های متعدد شرکت خواهند کرد.

 

شایان ذکر است کارشناسان بین المللی از دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا و دانشگاه نیوکسل در استرالیا و همچنین متخصصانی از کشورهای افغانستان، هندوستان، ایران، ژاپن، قزاقستان، مغلستان، پاکستان، کره جنوبی، تاجیکستان، تایلند ویتنام، و ایالات متحده امریکا در این همایش جهانی شرکت و به تبادل تجارب منطقه ای و بین المللی خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha