گرفتن زنان باردار در معرض آلاینده‌های زیست محیطی، خطر ابتلا به اوتیسم را در دو سال اول زندگی افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: قرار گرفتن زنان باردار  در معرض آلاینده‌های زیست محیطی، خطر ابتلا به اوتیسم را در دو سال اول زندگی افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،مطابق با پژوهش‌های انجام گرفته، ذرات  سمی موجود در هوای آلوده شهرهای بزرگ،  از طریق پوست و تنفس  وارد گردش خون مادران در دوران بارداری و شیردهی شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت مادران، احتمال ابتلا به اختلالات طیف اوتیسم و آسم را در کودکان افزایش می‌دهد. 

اختلالات طیف اوتیسم نوعی از  اختلالات رشدی است که با مشکلات کلامی و ارتباطی  قابل تشخیص است.

 مطابق تحقیقات انجام شده  این اختلالات با افزایش رشد روبه‌رو بوده و بویژه در جوامع شهری با سبک زندگی پر استرس شیوع بیشتری گزارش شده  است.

فاکتورهای ژنتیکی و وراثتی در ابتلا به این بیماری نقش دارند، به‌طوری که دکتر تالبوت، در تحقیقی مشخص کرد، علاوه بر ریسک فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات و استعمال دخانیات در دوران بارداری، آلاینده‌های محیطی نیز نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به اختلالات طیف اوتیسم در کودکان دارد به‌طوری که احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های طیف درخودماندگی مانند اختلال آسپرگر و اوتیسم در مادران بارداری که ساعت‌های زیادی را در معرض آلاینده‌ها می‌گذرانند، یک و نیم برابر بیشتر است. همچنین  ذرات سمی موجود در هوای آلوده مانند استایرن و کروم  در این مطالعه یکی از فاکتورهای اصلی افزایش خطر ابتلا به اوتیسم شناخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha