جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری تعدادی از افراد مسبب آتش‌سوزی منطقه شلم ایلام خبر داد.

سلامت نیوز: جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری تعدادی از افراد مسبب آتش‌سوزی منطقه شلم ایلام خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ، غلامرضا حسنی در حالی این خبر را اعلام کرد که در هفته‌های اخیر آتش‌سوزی سریالی در مناطق مختلف کشور موجی از نگرانی را در میان فعالان محیط زیست، ساکنان مناطقی که جنگل‌هایشان طعمه حریق شده است و مسئولان ایجاد کرده است. هرچند این آتش‌سوزی در چند استان کشور اتفاق افتاد اما شدت آتش‌سوزی در جنگل‌های ایلام بیشتر از سایر مناطق بود.

روز گذشته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های ایلام 120 هکتار از جنگل‌های استان طعمه حریق شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خیرا... آذرکردار ادامه داد: کمک مردم در بحث اطفای حریق بسیار مؤثر بود و کمک آنها در مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن درخور توجه و ستودنی است.او گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و احتمال وقوع آتش‌سوزی‌های این‌چنینی در سطح استان اداره کل منابع طبیعی استان در نظر دارد با توانمندسازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد از این سرمایه عظیم نیروی انسانی جهت حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان استفاده نماید.

آذرکردار خاطرنشان کرد: در کلیه شهرستان‌ها بین 5 تا 15 نفر دیده‌بان و قرقبان در نظر گرفته‌شده و همچنین با هماهنگی ستاد بحران در هر شهرستان یک گروه 50 نفره از بین مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل‌شده که باید آموزش‌های لازم در اختیار آنان قرار گیرد.همزمان جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری تعدادی از افراد مسبب آتش‌سوزی منطقه شلم ایلام خبر داد.

حسنی پس از بازدید خود از منطقه شلم، هدف از سفر خود را به استان بررسی وضعیت حریق‌های حادث‌شده در چند روز اخیر و مجموعه اقدامات انجام‌شده در استان برای مهار و مدیریت بحران مذکور اعلام کرد.او درباره علل وقوع آتش‌سوزی از دستگیری تعدادی از افراد مسبب آتش‌سوزی خبر داد که عموماً سهوی بوده و پس از انجام تشریفات قانونی و تکمیل پرونده‌های مذکور برای بررسی‌های دقیق‌تر به مراجع قضایی و قانونی ارسال شده است. این مسئول درباره برآوردهای اولیه خسارت وارده اعلام کرد: حدود ۷۰ درصد خسارت‌ها به پوشش علفی و زیراشکوب درختان جنگلی، ۲۰درصد خسارت تنه‌ای درختان که عموماً تنه درختان خشکیده را شامل می‌شود و مابقی ۱۰ شامل خسارت به تاج پوشش درختان جنگلی منطقه بوده است.

او افزود: اداره کل منابع طبیعی در همان ساعات اولیه با بسیج همه امکانات و کارکنان خود در منطقه حضور یافت که با توجه به وضعیت توپوگرافی و صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد شدید، آتش توانست در مدت‌زمان کوتاهی گستره وسیعی از منطقه را دربر گیرد که به دنبال این موضوع مراتب به مدیریت ستاد بحران استان گزارش و از نیروهای مردمی و سایر دستگاه‌های لشگری و کشوری درخواست کمک شده است. حسنی حضور پررنگ نیروهای مردمی را بسیار امیدوارکننده توصیف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جمشید ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    من نمیدونم اینهمه خشکسالی بیداد می کنه ودر تمام کشور اتش سوزی شده چرا فقط تو ایلام دنبال عاملان می گردند.....عاملان خشکی دریاچه ارومیه چه کسانی بودند !؟عاملان خشکی زاینده رود چه کسانی بودند؟!!