به گفته محققان، اجرای مقادیر کم ورزشی مانند از پله بالا رفتن می تواند به اندازه ورزش کردن در باشگاه مانند وزنه زدن و یا راه رفتن در سربالایی برای سلامتی بیشتر مفید باشد.

بالارفتن از پله،مفیدتر از پیاده روی برای بدن است

سلامت نیوز: به گفته محققان، اجرای مقادیر کم ورزشی مانند از پله بالا رفتن می تواند به اندازه ورزش کردن در باشگاه مانند وزنه زدن و یا راه رفتن در سربالایی برای سلامتی بیشتر مفید باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، محققان می گویند: افزایش این حرکات ورزشی یک و دو دقیقه ای به روزی 30 دقیقه به اندازه 30 دقیقه ورزش کردن در باشگاه برای سلامتی مفید است.

محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا در یک مطالعه بر روی شش هزار بزرگسال آمریکایی متوجه شدند که اتخاذ یک شیوه زندگی فعال می تواند به اندازه یک رویکرد ورزشی سازمان یافته برای سلامتی مفید باشد.

این مطالعه نشان داد که شیوه زندگی فعال می تواند موجب بهبود سلامتی از جمله جلوگیری از ابتلا به سندرم سوخت و سازی، فشار خون بالا و کلسترول بالا شود.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه نشان می دهد که اتخاذ شیوه زندگی فعال در مقایسه با یک رویکرد ورزشی، در تقویت جنبه های مختلف زندگی مفید است. در یک مطالعه دیگر محققان کانادایی برای بررسی اثر بالا رفتن از پله برای حفظ سلامت،

17 داوطلب مرد سالم را که متوسط سنی 64 سال داشتند را در هنگام پیاده روی، بلند کردن وزنه یا بالا رفتن از پله ها مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه نشان داد که بالا رفتن از پله ها بیشتر از تمام فعالیت های یاد شده بدن را فعال می کند، دو برابر پیاده روی سریع در سطح هموار اعضای بدن را به کار می اندازد و از پیاده روی در سربالایی یا بلند کردن وزنه 50 درصد سخت تر است.

از آن جایی که بالا رفتن از پله ها توانایی بدنی زیادی را طلب می کند، تنها افراد جوان با وضعیت قلبی سالم باید تلاش کنند که پله های طولانی را به سرعت بالا بروند اما برای بقیه افراد بالا رفتن از پله به صورت تدریجی و مداوم کافی خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha