کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران بعدازظهر امروز شاهد هوای گرد و خاکی خواهد بود و در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد، گفت: طوفان شدید گرد و خاک طی ۳ روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران بعدازظهر امروز شاهد هوای گرد و خاکی خواهد بود و در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد، گفت: طوفان شدید گرد و خاک طی ۳ روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز سواحل شرقی دریای خزر، دامنه البرز شرقی، شمال شرق کشور و در 3 روز آینده سواحل دریای عمان و استان هرمزگان افزایش ابر به همراه بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پدیده غالب در کشور وزش باد است، گفت: در استان‌های سمنان، تهران، اصفهان، البرز، قم، مرکزی، قزوین و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید به صورت لحظه‌ای که گاهی همراه با گرد و خاک است، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در کشور عراق طی 3 روز آینده افزود: این وزش باد باعث می‌شود تا ایلام و خوزستان غبار‌آلود شود، همچنین دامنه شرقی کشور هم وزش باد شدید را دارند.

نقشینه ادامه داد: در استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، طوفان گرد و خاک در بعد از ظهرها و اوایل شب‌های 3 روز آینده رخ می‌دهد که خسارات احتمالی در محورهای مواصلاتی این استان‌ها به وجود می‌آید و توصیه می‌کنیم که هموطنان از تردد غیر ضروری در این مناطق بپرهیزند.

کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوای تهران گفت: در بعد از ظهر امروز وزش باد شدید به طور لحظه‌ای که همراه با گرد و خاک است برای استان تهران رخ می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در بعد از ظهر کیفیت هوای تهران هم به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برسد.

وی با بیان اینکه تهران فردا خنک می‌شود، گفت: شهرکرد با دمای 9 و اهواز با دمای 46 به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان کشور بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha