شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 151202

نتایج بررسی ها نشان می دهد، از هر ۳ نفر، یک نفر دچار فشارخون بالاست. به همین دلیل مصرف غذاهای سالم برای مبتلایان به فشار خون، امری ضروری است؛ اما علت فشار خون بالا چیست؟

سلامت نیوز:نتایج بررسی ها نشان می دهد، از هر ۳ نفر، یک نفر دچار فشارخون بالاست. به همین دلیل مصرف غذاهای سالم برای مبتلایان به فشار خون، امری ضروری است؛ اما علت فشار خون بالا چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،معمولا مصرف ناکافی سبزی و میوه می تواند باعث افزایش سدیم و کاهش پتاسیم شود که این امر به افزایش فشارخون منجر می شود. بنابراین، اگر دچار فشارخون بالا هستید، از مصرف مواد غذایی که در ذیل می آید، بپرهیزید:

خیار شور

این ماده غذایی بسیار کم کالری و کم چربی است و سرشار از ویتامین K است، که به لخته شدن خون کمک می کند اما سرشار از سدیم است. به نقل از(MSN)یک عدد خیارشور متوسط حاوی ۵۷۰ میلی گرم سدیم است که بیشتر از نیاز روزانه است.

ترشی کلم برگ

این ماده غذایی بسیار مفید حاوی ویتامین C، K ، آهن و فیبر است؛ علاوه بر آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

اما در مصرف آن باید احتیاط کرد یا این که نوع کم نمک آن را مصرف کرد زیرا نصف فنجان از آن حاوی بیشتر از ۴۶۰ میلی گرم سدیم است که ۱۹ درصد بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه است.

شیر پرچرب

زمانی که قصد عضله سازی دارید یکی از گزینه های موثر مصرف شیر پرچرب است.

زیرا هر یک فنجان حاوی ۸ گرم چربی است اما اگر دچار فشارخون بالا هستید، شیر ۲ درصد یا شیر کم چرب مصرف کنید، زیرا چربی های اشباع شده در شیر به بیماری قلبی منجر می شود.

دونات

یک عدد دونات حاوی ۳۰۰ کالری و ۱۲ گرم چربی است. در واقع این خوراکی سرشار از چربی های اشباع شده و ترانس است. این نوع چربی ها می تواند باعث افزایش خطر بیماری قلبی شود.

نودل های آماده

این ماده غذایی ارزان قیمت که به سرعت آماده مصرف می شود بین دانشجویان سراسر دنیا طرفدار زیادی دارد؛ اما به علت این که فاقد مواد مغذی و سرشار از ترکیب های ناسالم است، انتخاب مناسبی به حساب نمی آید. هر یک پاکت نودل فوری حاوی ۶ گرم چربی اشباع شده و مقدارزیادی سدیم است که ۷۰ درصد بیشتر از نیاز روزانه است.

مشروبات ا لکلی

مصرف الکل فشار خون را بالا می برد و به دیواره رگ های خونی آسیب می رساند.به جای مواد غذایی حاوی سدیم، غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز، ادویه، سیب زمینی، ماهی تازه، اسفناج و دانه کتان که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است، مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha