معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار به مهار آب های مرزی ایران اختصاص یافته است.

سلامت نیوز: معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار به مهار آب های مرزی ایران اختصاص یافته است.

محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در حاشیه عملیات آبگیری سد حوضیان الیگودرز لرستان در گفت و گو با ایسنا افزود: یکی از برنامه های اصلی دولت تلاش در راستای رفع مشکلات آب کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل و بهره برداری از سدهای در دست احداث از برنامه های اساسی دولت است تصریح کرد: در مجموع دولت مشغول سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو سد مروک و ایوشان در لرستان به بهره برداری رسیدند گفت: انتظار می رود سد حوضیان با توجه به منابع مالی مطلوب امسال به بهره برداری برسد.

معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین گفت: لرستان یکی از مهمترین استان ها در زمینه دامپروری و کشاورزی است اما بخش قابل توجهی از کشت این استان دیم است.

وی افزود: میانگین زمین های آبی لرستان 25 درصد است و این در حالی است که این میانگین در سطح کشور 45 درصد است.

شریعتمداری اظهار کرد: با تلاش های استاندار لرستان این میانگین به نرم کشوری خواهد رسید.

وی در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام در سطح کشور گفت: در سال های گذشته روند پروژه های عمرانی در کشور کند بوده است و دولت ها خیلی نتوانسته اند روند سریع در تکمیل طرح ها را دنبال کنند.

یه گفته وی بودجه عمرانی سال 91 کشور 110 هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال 92 به بیش از 210 هزار میلیارد رسید و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال 93 حدود 320 هزار میلیارد ریال شد.

به گزارش ایرنا، شریعتمداری اظهار کرد: امید است اعتبار عمرانی سال 94 همان 320 میلیارد ریال بعلاوه درصدی از تورم اضافه شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: علاوه بر منابع ، مدیریت نقش اساسی در رشد طرح ها دارد و این در حالی است که در لرستان تیم عالی دولت و استاندار با قوت در حال پیگیری هستند.

معاون اجرایی رییس جمهوری در خصوص وضعیت بیکاری لرستان نیز گفت: با تلاش های دولت و استاندار لرستان وضعیت بیکاری این استان دو رتبه بهبود یافته است و با حل مشکلات سیاست خارجی و تحریم ها، دولت با الهام از منویات رهبری مسیر منطقی را پیش خواهد گرفت تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان خوبی برای جذب سرمایه گذار در این استان فراهم شده است و استاندار لرستان توانسته با ورود سرمایه گذارن خارجی و لرستانی های مقیم خارج از کشور شرایط خوبی را برای جذب سرمایه گذار در این استان ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha