شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 151232

پرستاران بیمارستان شریعتی البرز، صبح امروز با اجتماع در محوطه بیمارستان نتایج اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد» در این بیمارستان اعتراض کردند.

سلامت نیوز: پرستاران بیمارستان شریعتی البرز، صبح امروز با اجتماع در محوطه بیمارستان نتایج اجرای «طرح مبتنی بر عملکرد» در این بیمارستان اعتراض کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، معترضین که تعدادشان 60 نفر براورد می‌شود می‌گویند دریافتی شش ماهه دوم سال 93 که هفته گذشته به حساب پرسنل بخش‌های مختلف واریز شد نشان دهنده این بود که جایگاه افراد و موقعیت شغلی که در بیمارستان دارند چندان اهمیتی در میزان پرداختی ها ندارد و تنها میزان درآمد بخش مورد نظر است که میزان دریافتی افراد را بدون در نظر گرفتن اینکه دارای چه مدرک و سمتی هستند تعیین می کند.

یکی از پرستاران بیمارستان البرز به تفاوت‌های به وجود آمده در پرداخت ها اشاره کرد و گفت: اکنون با گذشت شش ماه از اجرای این طرح شاهد تفاوت در پرداخت ها هستیم در حالیکه اگر این طرح، کارشناسی شده و مبتنی بر سابقه کاری افراد و میزان وقتی که برای کار صرف می کنند بود نباید به این شکل پیش می رفت.

گفتنی است طرح مبتنی بر عملکرد در نیمه ی دوم سال گذشته در بسیاری از بیمارستانهای کشور به صورت پایلوت اجرایی شد و بسیاری از پرستاران در شهرهای مختلف نسبت به اجرای این طرح معترض هستند. پرستاران می گویند، طرح مبتنی بر عملکرد باعث ایجاد تفرقه بین پرستاران باسابقه و طرحی می شود.

یکی از پرستاران در این رابطه می گوید: در بخش هایی مانند جراحی تعداد بیماران زیاد است اما میزان درآمدی که در نهایت نصیب بیمارستان می شود چندان بالا نیست در نتیجه چون پرداختی ها طبق این طرح مبتنی بر میزان درآمد هر بخش است، مبالغی که در نهایت بین پرستاران این بخش ها تقسیم می شود ناچیز است در حالیکه بیشترین زحمت را پرسنل همین بخش ها متحمل می شوند.

در همین حال یکی از پرستاران بیمارستان شریعتی اجرای این طرح را نوعی انحراف در راه پیگیری اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی پرستاران می داند و می گوید، بیمارستانها با اجرای این طرح و اختلاف افکنی بین پرستاران باسابقه و طرحی به دنبال این هستند تا پرستاران را از پیگیری مطالبات قانونی شان که عمده ترینش اجرای قانون بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

به گفته ی برخی از پرستاران بیمارستان شریعتی، هفته گذشته هم تجمع مشابهی در بیمارستان رجایی کرج نسبت به اجرای طرح مبتنی بر عملکرد صورت گرفت و طی آن پرستاران به نتایج اجرای این طرح اعتراض کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha