نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمام سرمایه تامین اجتماعی از سوی کارگران و کارفرمایان تامین می شود، گفت: تامین اجتماعی سازمانی خصوصی است که دولت حق تعیین مدیرعامل آن را ندارد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمام سرمایه تامین اجتماعی از سوی کارگران و کارفرمایان تامین می شود، گفت: تامین اجتماعی سازمانی خصوصی است که دولت حق تعیین مدیرعامل آن را ندارد.

محمدرضا پور ابراهیمی درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص طرح جدا سازی سازمان تامین اجتماعی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، گفت: سازمان تامین اجتماعی  مجموعه ای کاملا غیردولتی است که  منابع این سازمان به طور حتم از پول و سرمایه کارگران و کارفرمایان تامین شده است، بنابراین کل سرمایه و دارایی های سازمان تامین اجتماعی مربوط به دو قشر کارفرماها و کارگران جامعه است.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی، افزود:  به طور حتم هیچ دولتی تاکنون حتی یک ریال هم به تامین اجتماعی کمک مالی نداشته است، از سوی دیگر اگرچه سیاست های اصل 44 قانون اساسی به خصوصی شدن سازمان های بخش دولتی اشاره می کند، اما رئیس یک سازمان خصوصی به نام تامین اجتماعی از طرف دولت تعیین می شود که پیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه زمانی که مدیرعامل یک سازمان خصوصی را دولت تعیین می کند، به طور حتم نظارت بر عملکرد آن کاهش پیدا می کند، از این رو تنها با خصوصی شدن سازمان های دولتی کارآمدی آنها افزایش پیدا می کند، اما درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی که یک سازمان خصوصی است توسط دولت اداره می شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: هیچ نهاد و سازمان بیمه ای که کارفرمایان و کارگران سرمایه آن را تامین کرده و دولت آن را اداره کند در دنیا وجود ندارد، بنابراین طرح جداسازی سازمان تامین اجتماعی از مجموعه وزارت کار به این نکته تاکید می کند که این سازمان توسط سندیکای کارگری و کارفرمایی اداره شده و دولت تنها می تواند براین سازمان نظارت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه این طرح تاکنون به امضای بیش از 30 نفر از نمایندگان رسیده است، گفت: به طور حتم اگر سازمان تامین اجتماعی از زیر مجموعه وزارت کار آزاد شود ، هیچ نهاد و یا حتی دولت حق دست اندازی به منابع تامین اجتماعی را ندارد، این درحالی است که این سازمان در حال حاضر در اختیار دولت است و هیچ قانون، عقل و منطقی حکم نمی کند که تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام سرمایه و دارایی های تامین اجتماعی از سوی کارگران و کارفرمایان تامین می شود، بنابراین دولت نمی تواند مدیرعامل این سازمان را تعیین کند؛ از این رو امیدواریم که نمایندگان مجلس زمان بررسی این طرح در صحن علنی با دقت تمام همه ابعاد این طرح را بررسی کنند و رای مثبت دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha