وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت پنجمین كنگره بین‌المللی جراحان دهان، فك و صورت ایران عنوان كرد: خدمات رشته جراحی دهان فك و صورت، باعث درخشش فرهیختگان این رشته در عرصه جهانی بوده است؛ به نحوی كه رتبه اول تعداد مقالات این رشته در سال 2007 در خاورمیانه متعلق به ایران است.

وزیر بهداشت در پیامی به پنجمین كنگره بین‌المللی جراحان دهان، فك و صورت ایران گفت: «ایران با سابقه طولانی تاریخی همواره مهد دانشمندان بزرگی بوده است. امروز مفتخریم كه در سایه پیشرفتهای علمی چشمگیر در همه عرصه‌ها در حوزه علوم پزشكی نیز با پرورش دانشمندان و محققان برجسته قدمهای بزرگی در مسیر اعتلا و سرافرازی مملكت برداشته‌ایم».

در ادامه پیام وزیر بهداشت آمده است: «برگزاری همایش‌ها و كنگره‌ها بستر مناسبی جهت ارتقای سطح دانش است و زمینه ساز تعامل علمی با سایر كشورها و ارائه پیشرفت‌های علمی كشور و تبادل تجارب متخصصان داخل و خارج تلقی می شود. در این میان نقش انجمن‌های تخصصی به عنوان NGO بسیار ممتاز و شاخص است».

وزیر بهداشت در ادامه پیام خود آورده است: « رشته جراحی دهان فك و صورت به عنوان یكی از تخصص‌های گسترده دندانپزشكی كه آموزش پزشكی نیز در آن لحاظ شده است طی 30 سال گذشته رشد كمی و كیفی قابل توجهی داشته و تعداد متخصصان كه در سال 57 به سختی به تعداد انگشتان دست می‌رسید امروزه بالغ بر 200 نفر شده همچنین برنامه‌های آموزشی این رشته از یك برنامه به 9 برنامه افزایش یافته و در حد استانداردها و موازین علمی بین‌المللی به آموزش و پژوهش و درمان در محدوده دهان و فك و صورت ارائه خدمت می‌كند».

وی در ادامه می‌افزاید:«خدمات متخصصان رشته جراحی دهان و فك و صورت در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن نیز در درمان‌های پیشرفته و پیچیده جانبازان در كنار سایر بیماران در حوزه خدمات و بازسازی مایه افتخار بوده و رفع نیاز اعزام به خارج از كشور بیماران را موجب شده است».

به گزارش ایسنا، لنكرانی در ادامه پیام خود می‌افزاید: «انتظار می‌رود تلاشها و فعالیت‌هایی كه منجر به ارتقا و كارایی متخصصان است زمینه ارتقا و سلامت جامعه و كیفیت زندگی مردم را فراهم سازد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha