دبیرکل خانه پرستار در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، بر تحقق شعار عدالت خواهی در پرستاری، تاکید کرد.

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، بر تحقق شعار عدالت خواهی در پرستاری، تاکید کرد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: با توجه به تبعیض ها و اختلافات فاحش در پرداختی های نظام سلامت، و همچنین برخوردهای نامعقول توسط گروه اقلیت در حوزه سلامت کشور، گروهی از پرستاران کشور تصمیم گرفتند با شعار «عدالت خواهی در پرستاری، آغازی بر پایان سلطه زیاده خواهی»، وارد این دوره از انتخابات نظام پرستاری شوند.

وی با تاکید بر برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت، تصریح کرد: منظور از برقراری عدالت، فقط پرداختی گروه های شاغل در نظام سلامت نیست.

شریفی مقدم با انتقاد از باورهای نادرست گروهی که عنوان «نخبه» در نظام سلامت را برای خود برگزیده اند، افزود: این گروه به راحتی حق دیگران را پایمال می کنند و حتی در برخوردها نیز تبعیض قائل می شوند. بطوریکه اگر یک پرستار نتواند به دلایلی، یک شب شیفت بیاید، باید پاسخگوی همه باشد. در مقابل، اگر پزشک شیفت شب نیاید، کسی او را بازخواست نمی کند.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: بروز چنین رفتارهای تبعیض آمیزی در نظام سلامت، موجب اعتراض گسترده پرستاران شده است. بطوریکه در انتخابات پیش رو هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، جریان جنبش عدالت خواه به دنبال تحقق شعار عدالت خواهی در پرستاری است.

چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، ۲۹ خرداد ماه جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha