گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی نشان داد هزینه‌های درمانی، 6 درصد از مردم کشورهای با درآمد پایین و متوسط را به سمت فقر شدید سوق می‌دهد.

سلامت نیوز: گزارش مشترک سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی نشان داد هزینه‌های درمانی، 6 درصد از مردم کشورهای با درآمد پایین و متوسط را به سمت فقر شدید سوق می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «تسا تان تورس اِجِر»، هماهنگ‌کننده امور مالی نظام‌های سلامت در سازمان جهانی بهداشت گفت: این درصد برابر با 69 میلیون نفر است که به دلیل هزینه‌های بهداشتی و درمانی در لبه پرتگاه فقر شدید قرار گرفته‌اند یا به سمت آن کشیده می‌شوند. همچنین عدم دسترسی به امکانات خاص در میان افراد فقیر و کم‌درآمد شدیدتر است.

همچنین در گزارشی موسوم به «پیگیری پوشش جهانی سلامت»، میزان دسترسی به پوشش بهداشتی در جهان و مشکلات مالی ناشی از هزینه‌های درمانی ارزیابی شده است. در این گزارش آمده است در سطح جهان 400 میلیون نفر به خدمات ضروری و اولیه بهداشتی دسترسی ندارند.

«تیم ایوانز»، مدیر عالی برنامه سلامت، تغذیه و جمعیت بانک جهانی نیز گفت: این بررسی نشان می‌دهد هنوز تا دستیابی به پوشش بهداشتی جهانی فاصله طولانی وجود دارد و باید دسترسی به خدمات بهداشتی گسترش یابد و افراد فقیر از پرداخت هزینه‌های زیاد درمانی که بار مالی برای آنان ایجاد می‌کند، معاف شوند.

در این گزارش تاکید شده که کشورهای عضو سازمان «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که دربرگیرنده نیمی از جمعیت جهان هستند، اقدام به اعمال اصلاحاتی در سیستم درمانی خود کرده تا پوشش خدمات بهداشتی به مردم خود را تقویت کرده و گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، پوشش جهانی سلامت به این مفهوم است که مردم همه کشورهای دنیا از خدمات درمانی برابر و ضروری مورد نیاز خود بهره‌مند شوند بدون آنکه متحمل بار مالی گردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha