عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه سازمان نظام پزشکی برخورد دوگانه‌ای با پزشکان متخلف دارد، گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر برخورد قاطعی کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امروزه سازمان نظام پزشکی برخورد دوگانه‌ای با پزشکان متخلف دارد، گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر برخورد قاطعی کند.

حسن تامینی لیچائی در گفت وگو با خانه ملت، درباره برخورد سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر، افزود: در این زمینه قانون به صورت شفاف و مشخص وجود دارد به گونه‌ای که تکلیف همه دستگاه‌های مربوطه در برخورد با پزشکان متخلف محرز و مشخص است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستگاه قضا در بدنه سازمان نظام پزشکی سیستم قضایی تعریف کرده و اختیار صدور حکم را به این سیستم واگذار کرده تا پرونده‌های مربوط به پزشکان متخلف در آن بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بر اساس قانون دفتر قضایی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است،‌ تصریح کرد:‌ پرونده‌های قضایی حوزه پزشکی در درون این مجموعه بررسی می‌شود لذا منعی برای برخورد با پزشکان متخلف وجود ندارد و بدون‌شک هر پرونده‌ای در آن با دقت بررسی می‌شود تا به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: صحبت‌هایی که اخیرا در مورد عملکرد سازمان نظام پزشکی یا فعالیت وزارت بهداشت مطرح می‌شود نوعی فرافکنی است و گویا این دو مجموعه درصدد انداختن تقصیرها بر گردن یکدیگر هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، ادامه داد: واقعیت آن است که سازمان نظام پزشکی ممکن است برای آنکه بتواند هویت پیدا کند نیاز به آن دارد تا حدودی به سمت پزشکان گرایش پیدا کند و درواقع به دنبال عملکرد دوگانه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید نگاه واقع‌بینانه تری داشته باشد و با همکاری سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف زیرمیزی بگیر برخورد قاطعی داشته باشد.

چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد سازمان نظام پزشکی در برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر انتقاد کرد و گفت این سازمان باید رودربایستی را در برخورد با متخلفان کنار بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha