بخشدار افشار گفت: در پنج کیلومتری روستای محمدشاهلو، نشست زمین و ایجاد فروچاله با 200 مترمربع دهانه، اهالی منطقه را بهت‌زده کرد.

سلامت نیوز: بخشدار افشار گفت: در پنج کیلومتری روستای محمدشاهلو، نشست زمین و ایجاد فروچاله با 200 مترمربع دهانه، اهالی منطقه را بهت‌زده کرد.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعلام دهیار روستا در خصوص ایجاد این فروچاله که در یکی از زمین‌های کشاورزی شخم‌زده ایجاد شده است، بلافاصله مراتب امر با کارشناسان اداره منابع امور آب شهرستان در میان گذاشته شد و کارشناسان در محل حاضر شدند.

وی افزود: با بررسیِ‌های انجام شده عمق این فروچاله هشت متر گزارش شده که شاهد بیرون‌زدگی و نمایان شدن آب از آن در این منطقه که خاک آن از نوع آهکی است، هستیم.

بیگدلی تصریح کرد: نمایان شدن فروچاله به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب و وجود چاه‌های عمیق در یک منطقه اتفاق می‌افتد، این در حالی است که به دلیل پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی چاه عمیق در منطقه وجود ندارد و حتی در سال‌های اخیر بسیاری از روستاییان منطقه به دلیل کم‌آبی روستاهای خود را ترک کرده‌اند.

بخشدار افشار با بیان اینکه دور این فروچاله نوارکشی شده است، گفت: مهم‌ترین نگرانی و دغدغه ما حضور مردم به دلیل کنجکاوی برای رویت این اتفاق است که علاوه بر نوارکشی دور آن، اطلاع‌رسانی کامل به دهیاران منطقه نیز صورت گرفته تا مردم از تجمع و تردد در محل خودداری کنند تا نظر کارشناسان اداره منابع امور آب در خصوص علت حادثه اعلام شود، زیرا ممکن است مشابه این اتفاق مجددا رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha