شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 151289

متخصص پوست و زیبایی نسبت به عوارض تزریق بوتاکس در سنین پایین هشدار داد و گفت: شاهد تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و در آرایشگاه‌ها هستیم. این افراد از بوتاکس‌های غیرمجاز و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند که دارای عوارض بسیار است.

سلامت نیوز: متخصص پوست و زیبایی نسبت به عوارض تزریق بوتاکس در سنین پایین هشدار داد و گفت: شاهد تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و در آرایشگاه‌ها هستیم. این افراد از بوتاکس‌های غیرمجاز و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند که دارای عوارض بسیار است.

مهرداد حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: بوتاکس شکل تغییر یافته سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که با تغییر در ترکیب آن، دارویی به نام بوتاکس به دست می آید که امروزه در درمانهای زیبایی کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه استفاده از این دارو در سالهای گذشته از گروه سنی میانسالان به جوانان منتقل شده است به طوری که گاهی می بینیم افراد 25 تا 30 ساله نیز برای رفع خطوط صورت خود، بوتاکس تزریق می کنند.

این متخصص پوست و زیبایی نسبت به عوارض تزریق بوتاکس در سنین پایین هشدار داد و گفت: بوتاکس عوارضی دارد که اگر چه نسبت بروز آن بسیار کم است اما وقتی موارد مصرف آن خیلی بالا برود، میزان عوارض آن هم افزایش می یابد و هزینه های زیادی هم به نظام سلامت تحمیل می‌کند.

حسینی گفت: افرادی که در سنین پایین،بوتاکس تزریق می‌کنند ممکن است به سالی دو بار تزریق نیاز پیدا کنند و همین تکرار در سالهای بعدی بدون عارضه نیست.

وی ادامه داد: تزریق بوتاکس در افرادی که سابقه بیماری، حساسیت شدید و بیماری‌های عصبی و عضلانی دارند، زنان باردار و شیرده، بیماران قلبی و مبتلایان به ام اس و بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند ممنوع است.

این متخصص پوست و زیبایی در مورد مصرف بوتاکس‌های تقلبی و چینی نیز گفت: متأسفانه شاهد تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و در آرایشگاهها هستیم.این در حالی است که معمولاً این افراد از بوتاکس‌های غیرمجاز و ارزان قیمتی استفاده می‌کنند که دارای عوارض بسیاری از جمله آلرژی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha