یک کارشناس مواد غذایی با اشاره به زیاده‌خواهی کشاورزان در استفاده افراطی از کودهای شیمیایی گفت: این موضوع باعث کوتاهی قد و بروز سرطان در کشور شده است.

سلامت نیوز: یک کارشناس مواد غذایی با اشاره به زیاده‌خواهی کشاورزان در استفاده افراطی از کودهای شیمیایی گفت: این موضوع باعث کوتاهی قد و بروز سرطان در کشور شده است.
کاظم قوشچی در گفت‌وگو با سینا، استفاده بیش از حد کود‍‌های شیمیایی را برای سلامت بدن مضر دانست و اظهار کرد: کود‌های شیمیایی که حاوی نیترات هستند متاسفانه کشاورزان در محصولات صیفی‌جات و میوه‌‌جات به وفور استفاده می‌کنند تا سرعت رشد محصولات را بالا ببرند اما این اقدام سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: برخی‌ها برای بالا بردن راندمان تولید اقدام به مصرف بیش از حد کود شیمیایی می‌کنند که منجر به بروز کوتاهی قد و بیماری سرطان می‌شود و در جامعه امروزی وجود انواع سرطان‌ها با این معضل مرتبط است.

این کارشناس ارشد بهداشت مواد غذایی خطر آلوده شدن آب‌های زیرزمینی را مرتبط با وجود نیترات‌ها دانست و افزود: افراط در استفاده از کود‌های شیمیایی آب‌های زیر زمینی را هم آلوده می کند و به دلیل بارش باران و آغشته شدن آن با نیترات، در آب‌های زیرزمینی هم رسوخ پیدا کرده که این یک معضلی دیگر به دلیل استفاده از کود‌های شیمیایی است.

قوشچی با تاکید به پیشگیری یادآور شد: متاسفانه در کشور نگاه جدی به نظارت بر استفاده از کود‌های شیمیایی نمی‌شود و بهتر است به جای ایجاد بیمارستان جدید ریشه علل‌های بیماری‌ها را از بین ببریم.


وی گفت: توصیه ما این است که مردم میوه و مواد غذایی سالم مصرف کنند و اگر هم از مواد غذایی غیر ارگانیک استفاده می‌کنند تا جایی که ممکن است کمتر و با رعایت نکات بهداشتی مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ناصری ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    ایاراهی برای درمان پلیپ وانحراف بینی بغیرازعمل هست ممنون میشم جواب بدید تشکر