از آزمایش ادرار می توان برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات بهره گرفت.

به گزارش سلامت نیوز، به نقل از واحد مركزی خبر، پژوهشگران از ابداع شیوه ای برای شناسایی افراد مبتلا به سرطان پروستات خبر دادند که طی آن سطح یک ماده شیمیایی خاص در آزمایش ادرار بیماران احتمالی سنجش و اندازه گیری می شود.
 
به گفته پژوهشگران: سطح نوعی ماده شیمیایی به نام سارکوسین در ادرار مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات بالاتر می رود و محققان از همین شاخص برای سنجش و شناسایی بالقوه ابتلا به این بیماری در مردان استفاده کرده اند .

 میزان غلظت این ماده در هفتاد و نه درصد از نمونه های گرفته شده در سرطان پیشرفته پروستات و چهل و دو درصد از نمونه های سرطانی در مراحل اولیه بالا تشخیص داده شده است .

به گفته دانشمندان شناسایی سارکوسین می تواند در حمله به تومورهای سرطانی و درمان بیماری ، مسیر آینده تحقیقات را هموار سازد .
دانشمندان تنها با اضافه کردن سارکوسین به محیط کشت ، سلولهای خوش خیم پروستات را به سلولهای بدخیم تبدیل کردند . این ازمایش نشان می دهد این مولکول در گسترش تومور نقش مهمی ایفا می کند .
گفتنی است بر اساس امار و ارقام سازمان بهداشت جهانی ، سرطان پروستات پس از سرطانهای ریه ، معده ، کبد ، راست روده و مری ششمین سرطان شایع در مردان بشمار می رود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha