یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 151370

سلامت نیوز: دبیر كل سازمان ملل متحد در پیامی  به مناسبت  روز جهانی آگاهی از بد رفتاری با سالمندان،  15 ژوئن 2015 برابر با 25 خرداد ماه جاری گفت افزایش سن جمعیت جهان، ضرورت ترویج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است  وانتظار می رود  تا سال 2050 بیست درصد از جمعیت جهان را افراد سالمند تشكیل دهند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران متن کامل پیام بان کی مون  به شرح زیر است:
 
این موضوع كه افراد متعلق به نسل های گذشته غالبا مورد غفلت و بد رفتاری واقع می شوند، حقیقتی نگران كننده و تاسف بار است. عموما این واقعیت تلخ توسط گروه های اصلی جامعه نادیده گرفته می شود. این در حالی است كه افزایش سن جمعیت جهان، ضرورت ترویج و دفاع از حقوق سالمندان را دوچندان کرده است  وانتظار می رود  تا سال 2050 بیست درصد از جمعیت جهان را افراد سالمند تشكیل دهند.


  مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رفع این بی عدالتی، 15 ژوئن را بعنوان "روز جهانی آگاهی از بد رفتاری با سالمندان" برگزیده است. این یادبود سالیانه کمک کرده است تا در مورد مسائلی كه زمانی ممنوع شناخته می شدند بحث های نوظهوری در جهان آغاز گردد. این در حالیست که افراد گرد هم جمع می شوند تا از حقوق سالمندان جهت داشتن زندگی عاری از خشونت و بد رفتاری حمایت كنند.


بد رفتاری با سالمندان تصویر پرستاری بی عاطفه را برای بسیاری تداعی می كند كه قربانی او را به درستی نمی شناسد. در حالیکه این مسئله اسفناك وجود دارد، غالبا این افراد خانواده هستند که مرتكب خشونت می شوند كه شامل بی توجهی و سوء استفاده روانی، مالی و جسمی است. مطالعات نشان داده اند كه عواملی از قبیل سن، جنسیت و استقلال خطر بد رفتاری را بالا می برد و زنان بیشترین تعداد قربانیان را تشکیل می دهند.


    سازمان ملل متحد در این روز با همكاری شركای خود در سراسر جهان فعالیت هایی را جهت یافتن راه حل سازمان دهی می كند و ما از تمامی مردم می خواهیم تا از این تلاش ها حمایت كنند.


معمولا جرم ناراحت كننده بد رفتاری با سالمندان بی سرو صدا و مخفیانه رخ می دهد كه پاسخی رسا و عمومی به آن بسیار مهم است. بیایید قصد خود را برای پایان دادن به این مشكل به عنوان بخشی از تلاش های گستره خود جهت فراهم آوردن زندگی با عزت برای همه تحكیم بخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha