معاون وزیر نیرو با اشاره به بروز بحران شدید آب در برخی شهرهای کشور، از اجرای طرح های اضطراری آبرسانی به این مناطق خبر داد.

سلامت نیوز: معاون وزیر نیرو با اشاره به بروز بحران شدید آب در برخی شهرهای کشور، از اجرای طرح های اضطراری آبرسانی به این مناطق خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،رحیم میدانی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد به سمت مدیریت اصولی منابع آب گفت: از سال گذشته به سمت مدیریت منابع آب زیرزمینی رفته‌ ایم و سعی داریم از تجربه‌ های جهانی در این زمینه استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه مشکلات آب کشور ریشه در خشکسالی دارد و دارای نوسانات طبیعی و غیرطبیعی است اظهارداشت: باید از روزمرگی خارج شویم و برنامه‌ های درازمدت طرح‌ ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم آب اندازه‌ ای دارد و لایزال نیست افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ ایم که بخش عمده‌ ای از مشکلات آب کشور ریشه در ضعف مدیریت منابع آب دارد و این مشکل موضعی و مقطعی نیست.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تصریح کرد: منابع آب زیرزمینی به شرایط بحران بسیار کمک می‌ کنند و این ضعف مدیریت منابع آب مختص یک شخص نیست، بلکه باید منابع آب خود را به سمت تعادل‌ بخشی منابع آب زیرزمینی سوق دهیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به بحران آب شدید در برخی شهرهای کشور گفت: تلاش شده تا با انجام پروژه‌ های کوتاه و اضطراری بحران آب شرب را حل کنیم. میدانی با بیان اینکه در بحث آب زیرزمینی چاره‌ ای جز کاهش برداشت نداریم گفت: کاهش برداشت ۶ میلیارد مترمکعب در سال، مسدود کردن چاه‌ های غیرمجاز، تعیین تکلیف چاه‌ های غیرمجاز و مسدود کردن اضافه برداشت‌ ها باید صورت پذیرد و با ایجاد تعادل بین منابع زیرزمینی و مصرف، تلاش شود اصول بهره‌ برداری رعایت شود.

وی با بیان اینکه مشکل سد گتوند به موسسه تحقیقات آب دانشگاه تهران ارجاع شده و این نهاد باید به عنوان یک نهاد بی طرف تخصصی نظر بدهد گفت: مشکل سد گتوند زیاد از حد بزرگ شده و این در حالی است که درصد کمی از کیفیت آب کارون به گتوند بر می‌گردد.

میدانی افزود: باید فکر اساسی برای رودخانه کارون شود و با اجرای راه‌ حل‌ های ارائه شده، میزان EC به قبل از ساخت سد گتوند برسد. وی ادامه داد: برخورد با متخلفان از سوی سازمان محیط زیست و در اختیار قراردادن منابع مالی از جمله فعالیت‌ هایی است که می‌ توان برای کارون انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha