برج های میلاد، آزادی، ساختمان های بلتد مرتبه و کوهپایه های البرز به عنوان نمادهایی از تهران، پس از مدت ها از غبار سنگین آلودگی هوای تهران سر بیرون کشیده و به پایتخت نشینان رخ نمایاندند.

شهر تهران که بخصوص در یکی دو ماه اخیر با وارونگی هوا از آلودگی شدید رنج می برد، صبح امروز و پس از رگبار و تگرگ های شدید زمستانی هوای پاک تنفس کرد و نمادهای راست قامت خود را به چشم دید.
بارش مداوم باران موجب شد هوای تهران در شرایط کاملا سالم قرار گرفته و آسمانی پاک با پوشش ابرهای سفید بر سر پایتخت نشینان سایه افکند.
شهر تهران که از ابتدای امسال روزهای آلوده زیادی را در هوای خود تجربه کرده بود و این شرایط حتی تبدیل به بحرانی جدی در ماههای اخیر در شهر شد، امروز شاخص های آلودگی هوا در وضعیت سالم قرار گرفت و پس از مدت ها کمی از نگرانی های ناشی از آلودگی هوا کاست.
شهروندان تهرانی صبح امروز هوایی کاملا سالم تنفس کردند و در زیر آسمان پاکیزه شهر به نظاره نمادهای استوار پایتخت برج میلاد و آزادی و کوهپایه های شمال شهر نشستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون باد نسبتا خنکی که در شهر می وزد، در کنار هوای پاک، شرایط ویژه ای را برای زندگی مطلوب در شهر فراهم کرده است.
از سویی، اجرای طرح های تشدید کنترل تردد در محدوده زوج و فرد خودرو و کاهش 30 درصدی ترافیک در روزهای اخیر با اجرای چنین طرح هایی، روانی تردد در شهر را نتیجه داشته که به همراه هوای پاک صبح امروز تهران، جنب و جوش خاصی را در میان شهروندان ایجاد کرده است.
البته بارش شدید باران صبح امروز در تهران برخی آبگرفتگی ها در نقاط پر تردد شهر را به دنبال داشت و وجود زباله های مغازه ها در انهار و حجم پایین شبکه های انتقال آبهای سطحی به همراه فقدان شبکه فاضلاب شهری موجب شد شهروندان در برخی نقاط شهر با چاتله های پر آب مواجه شوند.
در خیابان ولیعصر و محدوده ساختمان وزارت بازرگانی و سفارت سوریه بالا زدن آب از نهار خیابان ولیعصر موجب شد برخی مغازه های حاشیه این خیابان کرکره مغازه خود را کشیده تا آب وارد مغازه نشود.
ماموران گشت های 137 شهرداری تهران نیز در حال رفع برخی نقاط آبگرفته در شهر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha