یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 151406

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه بروز تخلف در داروخانه ها بالا است ادامه داد: بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور مداوم از این مراکز بازدید دارند و بطور میانگین هر داروخانه حداقل پنج بار در سال بصورت سرزده بازرسی می شود.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه بروز تخلف در داروخانه ها بالا است ادامه داد: بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور مداوم از این مراکز بازدید دارند و بطور میانگین هر داروخانه حداقل پنج بار در سال بصورت سرزده بازرسی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند در این باره افزود: در صورتی که یکی از مصداق های تخلف همچون ارائه داروی نیازمند نسخه، بدون نسخه محرز شود با داروخانه متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته وی، در بسیاری موارد جریمه ها اندک است در حالی که جریمه باید به اندازه ای در نظر گرفته شود که تکرار جرم صرفه و توجیه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما هم این نیست که با صرف افزایش مجازات و جریمه همه چیز ختم به خیر شود بلکه نباید آموزش و فرهنگ سازی را فراموش کرد و باید این آموزش ها به شهروندان به صورت عام و پزشکان و دارو سازان به صورت خاص صورت گیرد.

دیناروند با بیان اینکه بازرسی ها در حدی نیست که بتواند این موارد را به صفر برساند ،تصریح کرد: مجازات دستگاه های قضایی نیز آنگونه که باید و شاید بازدارنده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha