رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری با اشاره به رد صلاحیت 20 نفر از مجموع ۳۱۴۱ کاندیدای این دوره از انتخابات گفت: انتخابات نظام پرستاری جمعه 29 خرداد به طور همزمان در 118 حوزه انتخابی سراسر کشور از طریق صندوق های سیار و ثابت، برگزار می شود.

سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری با اشاره به رد صلاحیت 20 نفر از مجموع ۳۱۴۱ کاندیدای این دوره از انتخابات گفت: انتخابات نظام پرستاری جمعه 29 خرداد به طور همزمان در 118 حوزه انتخابی سراسر کشور از طریق صندوق های سیار و ثابت، برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، دکتر سیدحسن امامی رضوی در نشست خبری پیرامون چهارمین دوره انتخابات پرستاری افزود: برگزاری این دوره از انتخابات از ۱۳ اسفند ۹۳ با دستور وزیر بهداشت کلید خورد و طبق زمان بندی سه ماهه، این انتخابات در ۲۹ خرداد ماه جاری در ۱۱۸ حوزه پرستاری کشور برگزار می شود

وی افزود: از بین ۳۱۴۱ نفر که برای  این دوره از انتخابات به  عنوان کاندیدا ثبت نام کردند، در مرحله اول ۶۱ نفر رد صلاحیت شدند که دلیل ۲۵ نفر آنها به دلیل نقص مدارک بوده است. هفت نفر نیز انصراف دادند، پنج نفر اسامی مشترک داشتند (در دو حوزه ثبت نام کرده بودند) و 9 نفر صلاحیت عضویت نداشتند و 20 نفر نیز تایید صلاحیت نشدند.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام نظام پرستاری خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات پرستاری 30 خرداد ماه توسط هیئت اجرای اعلام می شود و اگر اعتراضی به نحوه انتخابات وارد باشد توسط هیئت مرکزی نظارت بررسی شده و 9 تیرماه نیز اعلام قطعی نتایج انتخابات خواهد بود.

وی گفت: بیشترین فراوانی ثبت کنندگان اولیه انتخابات پرستاری در استان خوزستان با 324 ثبت نام کننده و پس از آن خراسان رضوی با 265 ثبت نام کننده بود و تعداد ثبت نام کنندگان در مقایسه با دوره قبل 22 درصد رشد داشته است.

دکتر امامی رضوی افزود: در مقایسه بین دانشگاه‌ها نیز تفاوت‌هایی را داشتیم به طوری که دانشگاه اهواز و مازندران بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص دادند. همچنین در مقایسه بین دو جنس نیز 51 درصد نامزدها را مردان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: درخصوص رشته‌های تحصیلی 374 نفر از رشته بهیاری، 35 نفر از رشته فوریت‌های پزشکی، 137 نفر از رشته هوشبری و 120 نفر از تکنیسین‌های اتاق عمل ثبت‌نام کرده و از نظر مقطع تحصیلی نیز کارشناسی بیشترین مقطع بوده است.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام نظام پرستاری گفت: انتخابات حوزه‌هایی که به حد نصاب نرسیدند در میان دوره‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: 51 درصد ثبت نام کنندگان را مردان و 49 درصد آنان را زنان تشکیل می دادند ؛ بین گروه های تحصیلی نیز پرستاران با دو هزار و 477 ثبت نام بیشترین فراوانی بین ثبت نام کنندگان داشتند.

وی در خصوص رد صلاحیت 20 ثبت نام کننده انتخابات پرستاری نیز گفت: هیئت نظارت انتخابات پرستاری ، مستقل عمل کرده و از نمایندگان دادستانی کل، وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی ، نظام پزشکی و وزارت بهداشت تشکیل شده و درباره ثبت نام کنندگان از مراجع چهارگانه نیروی انتظامی ، دادستانی ، وزارت اطلاعات و ثبت احوال استعلام می کنند.

دکتر امامی رضوی ادامه داد: استعلام از مراجع قانونی کار ماست و مراجع چهارگانه تایید صلاحیت نیز مشخص هستند. مستندات رد صلاحیت‌ها موجود است و هیئت نظارت نمی‌تواند بی‌جهت حکم به رد صلاحیت دهد چرا که حفظ آبروی افراد مهمتر است به همین دلیل به این افراد فرصت داده شد تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی گفت: بنابراین اینگونه نبوده که افرادی که رد صلاحیت شده‌اند از معترضان و مطالبه‌گران جامعه پرستاری بوده باشند چرا که در تایید شدگان افرادی بوده‌اند که فعال بوده و در این حوزه از مطالبات طرفداری کردند.

رئیس ستاد اجرایی مرکزی چهارمین دوره انتخابات نظام نظام پرستاری یادآور شد: دولت یازدهم در حوزه ارتقای کیفیت خدمات و حفاظت مردم در مقابل هزینه های مالی و همچنین رضایتمندی مردم و ارائه کنندگان خدمت، اقدامات موثری انجام داده است.

وی گفت: هرچند معاونت پرستاری وزارت بهداشت قبل از دولت یازدهم تشکیل شده اما رویکرد وزیر بهداشت و رییس جمهور به این حوزه، مثبت تر از گذشته بوده و تلاش شد مشارکت جامعه پرستاری و پزشکی را بیشتر جلب کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha