یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 151416

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: تمام بیمه شدگان خدمات یکسان می گیرند. این در حالیست که یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد.

سلامت نیوز: معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: تمام بیمه شدگان خدمات یکسان می گیرند. این در حالیست که یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه گر پایه از اول خرداد ماه اجرایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر احمد میدری افزود: با توجه به اینکه امروزه بهبود سلامتی افراد و کاهش نابرابریهای سلامتی به یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید در زمینه سیاستهای داخلی تبدیل شده است، یکسان نبودن تعهدات سازمانهای بیمه‌گر پایه بعنوان مهمترین عامل سردرگمی و نارضایتی بیمه شدگان و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت مطرح بود به نحوی که هرکدام از سازمانها خدمات مورد تعهد خود را براساس نرخ و ضوابط داخل سازمانی خویش پرداخت می کردند.

وی افزود: بر همین اساس در اردیبهشت ماه سال جاری با دستور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تشکیل ۷ کارگروه و با صرف ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی یکسان سازی رویه های سازمانهای بیمه گر پایه در سرفصل‌های خدمات سرپایی- دارو- تجهیزات پزشکی- مفاد قراردادها، قوانین و ضوابط لازم الاجرا- رسیدگی به اسناد بستری - نحوه پرداخت جزء حرفه‌ای به پزشکان و اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی و نظارت صورت پذیرفت و از اول خرداد ماه اجرایی شد.

میدری تصریح کرد: از پیامدهای مثبت این برنامه می‌توان به بهره‌مندی کلیه بیمه شدگان در بیمارستانهای دولتی از یک میزان خدمت، نحوه برخورد یکسان سازمانهای بیمه‌گر پایه در زمان تخلف مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، تدوین دستورالعمل یکسان نحوه رسیدگی به اسناد بستری، یکسان سازی قرادادها و ضوابط لازم الاجرا در کلیه سازمان های بیمه‌گر پایه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه یکسان سازی رویه‌های سازمان های بیمه گر پایه، تمام بیمه شدگان بیمه‌های پایه می‌توانند با هر دفترچه درمانی جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه کنند که در این صورت یک خدمت واحد با کیفیت و سطح پوشش یکسان دریافت خواهند کرد.

مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمانهای بیمه پایه در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات است

میدری یکی از مهمترین اقدامات در یکسان سازی سازمانهای بیمه پایه را در نظر گرفتن بالاترین پوشش تعهدات بیان کرد و گفت: بطور مثال تحویل نسخ از بیمار پس ازتجویز خدمت یا دارو توسط پزشک تا قبل از یکسان سازی بطور متفاوت در سازمانهای بیمه گر بین ۱۵ تا ۳۰ روز و پس از یکسان سازی بصورت واحد تا پایان ماه بعد تعیین شد.

وی افزود: همچنین سقف پرداختی سمعک برای تمامی سازمانهای بیمه‌گر تا قبل از یکسان سازی بصورت متفاوت بود برخی از سازمانها با قیمت ۲۰۰ هزار توان و صرفاً نوع مکانیک را پرداخت می کردند که پس از یکسان سازی با حداکثر قیمت واحد برای کلیه بیمه شدگان و هردونوع مکاینیک و دیجیتال قابل پرداخت خواهد بود.

معاون رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر این نحوه برخورد نظارتی سازمانهای بیمه گر پایه با مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد متخلف متفاوت بود که پس از یکسان سازی رویه‌ها در کمیته یکسان سازی ضوابط نظارت، تصمیم واحدی در برخورد با مراکز متخلف اتخاذ شد.

میدری افزود: ذکر این نکته ضروری است، یکسان سازی رویه‌های سازمانهای بیمه‌گر پایه گامی ارزشمند و مثبت برای بیمه شدگان و مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد خواهد بود که با عنایت به پایش مداوم عملکرد حوزه بیمه سلامت و احصاء چالش‌های پیشرو و ارائه راهکارهای عملیاتی ارتقاء وضع و با توجه به اهمیت نظرات ذینفعان در تسریع تحقق موارد فوق، این معاونت نتایج یکسان سازی رویه‌های سازمان های بیمه گر پایه را بر روی پورتال این وزارت به آدرس www.mcls.gov.ir به مدت ۳ ماه جهت اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات کلیه ذینفعان قرار داده است و آدرس پست الکترونیکی Health_Insurance@mcls.gov. ir و شماره فکس ۶۴۴۹۲۸۴۲ جهت دریافت نقطه نظرات درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha