دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصص وزارت بهداشت؛ درخصوص علت این پیشامد گفت: «علت اینکه جواب آزمون با تاخیر اعلام شد، بررسی همین مساله بود.»

علت طراحی عجیب سئوالات کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مشخص شد

سلامت نیوز: دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصص وزارت بهداشت؛ درخصوص علت این پیشامد گفت: «علت اینکه جواب آزمون با تاخیر اعلام شد، بررسی همین مساله بود.»

به گزار سلامت نیوز به نقل از سپید، جمشید حاجتی با بیان اینکه همکاران سازمان سنجش قریب‌به 5 روز درگیر بررسی علل و عوامل مختلف وهمچنین وضعیت داوطلبان شرکت کننده بودند، تصریح کرد: «بعد از اینکه کاملا و از هرجهت مشخص شد که مشکلی وجود ندارد، کلید آزمون اعلام شد. بحث این بود که آیا در جریان این مساله مورد خاصی اتفاق افتاده است یا نه که طبق بررسی‌های مرکز تحقیق با هیچ مساله مشکوکی مواجه نشدیم.»

حاجتی با بیان اینکه در قریب به 60 رشته‌ای که آزمون برگزار شد، در چند رشته این حالت پیش آمد، خاطرنشان کرد: «علت آن از نظر سازمان سنجش مشخص است و آن یک مساله فنی داخل فرایند آزمون‌سازی است و دوستان علت را پیدا کرده‌اند، اما آن علت به هیچ‌عنوان پاتولوژیک نیست.»

وی در پایان تاکید کرد: «همه زوایا بررسی و این جمع‌بندی حاصل شده که هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.»

گفتنی است روز گذشته یکی از شرکت کنندگان این آزمون با ارسال نامه ای به سلامت نیوز خواستار روشن شدن برخی ابهامات موجود در این آزمون شد.

در این نامه آمده است: «درپی اعلام کلید اولیه کنکور کارشناسی ارشد اردیبهشت ۹۴ ما دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شاهد اتفاقات جالبی بودیم که از 120 سوال مربوط به این رشته 84 سوال آن گزینه الف پاسخ صحیح بود.

نکته جالب 18 سوال اول پیاپی گزینه الف و 100 درصد یکی از درس های این رشته به نام مدیریت بهداشت و درمان که شامل 36 سوال بود هر 36 سوال آن گزینه الف بود .
این شرایط مخالف استاندارد بودن طراحی سوالات و از طرفی احتمال زیر سوال رفتن سلامت برگزاری این آزمون میرود .»

البته با وجود پاسخ های دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصص وزارت بهداشت؛هنوز ابهاماتی وجود دارد از جمله اینکه آیا هیچ نظارتی بر روی سئوالات طراحی شده قبل از برگزاری آزمون صورت نمی گیرد؟ اکنون تکلیف شرکت کنندگان در این آزمون چه می شود؟چراکه به نظر می رسد نحوه طراحی سئوالات آزمون به اینصورت، درصد خطای شرکت کنندگان را بالا می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسام ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 0
    به نظر بنده هم هیج نظارتی انجام نمی شود... وقتی در یک آزمون دو سوال کاملا مشابه وجود دارد«اشاره به رشته ای دیگر میکنم» به نظر شما بعد از طراحی سوال نباید نظارت کنند که همچین مشکلی پیش نیاید... آیا خود را یک لحظه جای داوطلبی که ماه ها برای این آزمون تلاش شبانه روزی کرده گذاشتید؟؟ فشار روانی که ممکن است گریبان هر کسی را در جلسه آزمون بگیرد...واقعا متاسفم...
  • مریم صالحی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    لطفاً نظر منو بخونید چرا کنکور ارشد وزارت بهداشت اینقدر مسخره و غیر منصفانه شده ، چرا منی که می‌خوام ژنتیک شرکت کنم باید با کسی که میخواد بیوشیمی شرکت کنه سوالات مشترکی جواب بدم چرا تعداد سوالات ژنتیک ۲۴ تاست از اونهمه مطلبی که داریم می‌خونیم چرا سوالات رو کم کردین ، چرا بیوشیمی من که ضریب یک داره باید با بیوشیمی کسی که ضریب ۶ داره یکی باشه ،این چه مسخره بازیه ، چرا روز به روز داریم پس رفت میکنیم ، چرا پشت هیچ مسئله ای تو این مملکت تفکر نیست ، بی لیاقت ترین و بی کفایت ترین سیستم آموزشی ، بی‌کفایت پروری هم می‌کنه