یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

پسر ۱۸ ساله‌ای که در جریان معامله مواد مخدر، مردی ۳۸ ساله را به قتل رساند، در عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

سلامت نیوز: پسر ۱۸ ساله‌ای که در جریان معامله مواد مخدر، مردی ۳۸ ساله را به قتل رساند، در عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲۷ اعلام داشت: همسرم به نام سعید (۳۸ ساله) در ساعت ۸ شب بیست و هشتم فروردین ماه به قصد تعمیر موتورسیکلت از منزل خارج شد که بنا بر اظهارات یکی از دوستانش، در حین تعمیر موتورسیکلت با شخصی ناشناس درگیر و از ناحیه شکم مورد اصابت ضربه چاقو قرار می‌گیرد که متأسفانه با وجود اقدامات درمانی وی فوت کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به  دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با تحقیقات از اعضای خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که مقتول پیش از انتقال به اتاق عمل و در حالیکه هنوز در حالت هوشیاری قرار داشته، به آنها عنوان کرده که برای تعمیر موتورسیکلت به درب منزل یکی از دوستانش به نام مجید در خیابان ۱۷ شهریور رفته که در حین تعمیر موتورسیکلت، با جوانی ناشناس درگیر و این جوان با چاقو ضربه‌ای را به ناحیه شکم وی وارد کرده است.

شناسایی متهم

با شناسایی مجید (۴۵ ساله)، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداخته و او نیز با تأیید اظهارات خانواده مقتول گفت : روز بیست و هشتم فروردین، سعید با من تماس گرفت و عنوان کرد که موتورسیکلتش نیاز به تعمیر دارد؛ به همین علت، به درب منزلش رفته و پیشنهاد دادم که موتورسیکلت را به درب منزل من در خیابان ۱۷ شهریور ببریم. حدوداً ساعت ۳ بامداد و در زمان مراجعه به داخل خانه بود که متوجه شدم سعید با جوان ناشناسی درگیر شده است؛ قصد داشتم آنها را از یکدیگر جدا کنم که آن جوان ناشناس با چاقو ضربه‌ای به سعید زد و به سرعت از محل متواری شد.

در شرایطی که انگیزه مراجعه مقتول به در منزل دوستش «تعمیر موتورسیکلت» مشخص شده بود، اما بنا بر اظهارات خانواده مقتول، موتورسیکلت وی به آنها بازپس داده نشده بود؛ از سوی دیگر، مجید نیز در اظهاراتش عنوان کرده بود که از سرنوشت موتورسیکلت سعید هیچ اطلاعی ندارد و او پس از درگیری، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و مقتول را به بیمارستان منتقل کرده است. لذا با توجه به ناپدید شدن موتورسیکلت مقتول، دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

پس از صدور دستور توقیف، در تاریخ نوزدهم خرداد ماه، مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حین گشت زنی در خیابان ایران به دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکوک، پس از متوقف کردن موتورسیکلت و بازرسی سرنشینان آن موفق به کشف مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و حشیش از آنها شدند.

دستگیری متهمان

به دنبال دستگیری دو سرنشین موتورسیکلت به نام کوروش (۱۸ ساله) و حمید (۲۵ ساله) و انتقال آنها به کلانتری، ارکان هویتی موتورسیکلت نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستور توقیف آن از سوی اداره دهم پلیس آگاهی در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است.

با انتقال کوروش و حمید به اداره دهم و آغاز تحقیقات، کوروش در اظهاراتش مدعی شد: موتورسیکلت متعلق به دوست پدرم است که چندی پیش تصادف کرده و در حال حاضر موتورسیکلت به صورت امانت در اختیار پدرم قرار دارد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که کوروش کسی نیست جُز پسر مجید (دوست مقتول) که در زمان تحقیقات اولیه مدعی شده که از سرنوشت موتورسیکلت هیچ اطلاعی ندارد.

با توجه به اطلاعات بدست آمده و مشخص شدن کذب بودن اظهارات مجید، وی در روز بیست و سوم خرداد ماه دستگیر شد و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم منتقل گشت.

اعتراف به جنایت

پس از دستگیری مجید، بار دیگر تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و به ناچار مجبور به معرفی قاتلی شد که تا پیش از این مدعی ناشناس بودن آن بود؛ بنا بر اعتراف صریح مجید، قاتل کسی نبود جز پسرش کوروش که با انگیزه مصرف موادمخدر شیشه با مقتول درگیر و او را با چاقو زده بود.

مجید در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: به همراه مقتول، موتورسیکلت را به در منزل ما آورده و در حال تعمیرات آن بودیم؛ حوالی ساعت ۳ بامداد بود که مقتول مشغول مصرف موادمخدر همراه خود از نوع شیشه شد و در همین زمان پسرم کوروش که او نیز به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد، به محل رسید و با دیدن مقتول از وی درخواست کرد تا مقداری از مواد را نیز در اختیارش بگذارد؛ سعید تا پیش از این پسر مرا ملاقات نکرده بود و به تصور اینکه وی جوانی ناشناس است شروع به فحاشی به پسرم کرد.

وی در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: همه چیز در کمتر از چند ثانیه اتفاق افتاد بگونه‌ای که حتی نتوانستم پسرم را معرفی کنم فقط زمانیکه قصد داشتم تا سعید و کوروش را از هم جدا کنم، سعید چاقو خورده بود و به همین علت تصمیم گرفتم تا هویت پسرم مخفی بماند. کوروش پس از چاقو زدن به سرعت از محل فرار کرد و من نیز بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و در طول مسیر حرکت به سمت بیمارستان، زمانیکه سعید در خصوص هویت کوروش از من سؤال کرد، به دروغ عنوان کردم که او را نمی‌شناسم؛ سعید نیز بواسطه صحبت‌های من و پیش از انقتال به اتاق عمل، به خانواده‌اش عنوان کرده بود که توسط جوانی ناشناس چاقو خورده، در حالیکه آن جوان ناشناس کسی نبود جز پسر من.

کوروش نیز که پس از اعتراف صریح پدرش چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتاً به درگیری با مقتول و ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، پدر متهم نیز به اتهام اختفای حقیقت و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha