عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به بررسی استیضاح وزیرآموزش و پرورش امروز در کمیسیون تخصصی مربوطه مجلس گفت: تا دیدگاهی که در رابطه با آموزش و پرورش وجود دارد، اصلاح نشود، مشکلات این حوزه باقی خواهند ماند.

سلامت نیوز: عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به بررسی استیضاح وزیرآموزش و پرورش امروز در کمیسیون تخصصی مربوطه مجلس گفت: تا دیدگاهی که در رابطه با آموزش و پرورش وجود دارد، اصلاح نشود، مشکلات این حوزه باقی خواهند ماند.

اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان ایران در گفت‌وگو با ایلنا، درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در ارتباط با استیضاح آقای فانی دو موضوع مطرح است؛ یکی ضعف وزارتخانه است که عملکردش برای کارشناسان قابل دفاع نیست و از طرف دیگر سیاسی‌کاری برخی نمایندگان مجلس مطرح است.

عبدی با تاکید بر اینکه معتقدیم با استیضاح وزیر مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات آموزش و پرورش ریشه‌ای و مربوط به دیدگاهی است که بخشی از حاکمیت نسبت به این وزارتخانه دارند؛ یعنی این نهاد را نهاد مصرفی می‌دانند، نه یک نهاد تولید کننده و اصلا تولید علم را به عنوان تولید قبول ندارند. این دیدگاه بر این باور است که شما مصرف کننده هستید و بودجه‌ای که اختصاص داده می شود، کافی است.

عضو کانون صنفی معلمان ایران ادامه داد: با این دیدگاه نه تنها فانی، هرکس دیگری هم که باشد، نهایتا می‌تواند هزار میلیارد تومان جذب اعتبار کند که البته مشکلات آموزش و پرورش با این بودجه‌های ناچیز قابل حل نیست. معتقدیم تا دیدگاهی که در رابطه با آموزش و پرورش وجود دارد، اصلاح نشود، مشکلات باقی خواهند ماند.

وی افزود: آموزش و پرورش بعد از استقرار دولت تدبیر و امید شروع خوبی داشت؛ به طوری که برای تشکل‌های صنفی ارزش قایل شدند و آقای فانی با برخی از اعضا دیدار داشتند و حتی اعلام کرده بود که فرهنگ امنیتی باید به امنیت فرهنگی تبدیل شود. وزیر آموزش وپرورش حتی برای آزادی معلمان زندانی نامه نوشتند و پرونده فعالان صنفی که در هیات تخلفات بود، به دستور وی در هیات نظارت دوباره مورد ارزیابی قرار گرفت و برخی از احکام هم نقض شد.

عبدی تصریح کرد: به مرور زمان، سیاستگذاری در آموزش و پرورش انجام شد که این وزارتخانه را دچار ضعف‌هایی کرد؛ از جمله  خصوصی‌سازی مدارس و پولی‌کردن آموزش.

عضو کانون صنفی معلمان ایران همچنین با اشاره به مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان اضافه کرد: علاوه بر این موارد بیمه‌ای که تیم آقای فانی با آن قرارداد بستند، بیمه ضعیفی است و بسیاری از بیمارستان‌ها بیمه آتیه‌سازان را به عنوان بیمه کارآمد قبول نداشتند. در برخی موارد همکاران هزینه می کردند و بعد مجبور بودند پول خود را از بیمه دریافت کنند.

عبدی  با اشاره به وضعیت معلمان و مربیان پیش دبستانی و پیمانی گفت: معلمان پیمانی در سال 89 با قول تبدیل وضعیت رسمی آزمایشی در یک بازه سه ساله استخدام شدند و قرار بر این بود که سال 92 تبدیل وضعیت شوند و پس از آن به طور رسمی استخدام شوند.

عضو کانون صنفی معلمان ایران ادامه داد: بعد از استقرار دولت، اعلام شد که دولت دهم ردیف‌های استخدامی را پیشخور کرده و ما هم از معاونت توسعه نیروی انسانی استعلام کردیم و‌ آنها هم این موضوع را تایید کردند و گفتند که دولت دهم 100 هزار نفر را خارج از ضوابط استخدام کرده است.

وی افزود: مجلس که در دولت دهم نسبت به تخلفات آشکار دولت قبل سکوت کرده بود، حالا مدافع معلمان پیمانی شده است. مجلس در برابر تبدیل وضعیت و تعیین‌تکلیف معلمان پیش‌دبستانی در 8 سال دولت نهم و دهم که در آن زمان دولت و مجلس همسو بودند، سکوت کرد و در نهایت به دولت نامه‌ای نوشتند که چرا پیش دبستانی‌ها وضعیتشان مشخص نمی‌شود؟ این معلمان با حقوق 200 هزار تومان و بیمه 15 روزه فعالیت می‌کردند اما نمایندگان در آن زمان سکوت کردند.

وی اظهار داشت: دولت و مجلس باید با کمک هم مشکلات فرهنگیان را برطرف کنند؛ در غیر این صورت وضع بدتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha