نتایج یک پژوهش در استان چهارمحال و بختیاری نشان میدهد 5/42درصد سالمندان از کاهش توانایی ها ، وجود بیماری های مزمن و ناتوان کننده نگران هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز در این تحقیق آمده است 1/28 درصد از مرگ اقوام ، نزدیکان ، افراد مورد علاقه و دوستان صمیمی مضطربند و نگرانی در خصوص زندگی مستقل و ترس از تنها شدن 1/11 درصد همچنین عامل اصلی نگرانی 6/9درصد از سالمندان طرد شدگی و 1/8 درصد نیز کمبود سیستم های حمایت کننده اجتماعی است.

بر اساس این گزارش بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی در سال 2025میلادی امید به زندگی در بدو تولد در 26 کشور جهان از 80 سال بالاتر خواهد رفت. سرشماری سال 1385 سالمندان شهری را به کل جمعیت شهری حدود 8/6 درصد و سالمندان شهری گروه سنی 60-69 ساله را به کل جمعیت سالمندان حدود یک دوم اعلام نموده است.

گفتنی است افزایش تصاعدی جمعیت سالمندان در کشور در طی سالهای اخیر پیامدهای اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی قابل ملاحظه ای به همراه دارد . آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تنها افزایش زمان زندگی سالمندان نیست بلکه سپری نمودن این دوره در امنیت کامل جسمی – روانی و اجتماعی است.

این مطالعه نشان داد راهکارهایی نظیر موسیقی ، شرکت در مجالس مذهبی ، شرکت در امور خیریه ، تعامل با همسالان اجرای کلاس های ورزش و  برنامه پیاده روی در پیشگیری و افزایش توان مقابله سالمندان با استرس موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha