مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ادغام بهداشت روان در نظام PHC (مراقبت های اولیه بهداشتی) گامی درجهت نهادینه کردن عدالت در سلامت جامعه است.

محمدباقر صابری زفرقندی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سی ساله انقلاب در مصلای تهران افزود: سیاست این وزارتخانه، ارتقای ‌کمی و کیفی خدمات سلامت روان در نظام شبکه و پزشک خانواده است.
وی به تشریح دستاوردهای بخش سلامت روان کشور پرداخت و در راس آن به ادغام سلامت روان در نظام شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد و آن را عامل تسهیل دسترسی خدمات سلامت روان با هزینه کم برای اقشار مختلف جامعه به خصوص‌ در روستاها و شهرستان ها ارزیابی کرد.
صابری زفرقندی اظهار داشت: محقق شدن قانون بهداشت روان یکی از این دستاوردها است که درسال­های گذشته قانونی برای این حوزه وجود نداشته ولی هم اکنون این قانون به مراحل نهایی رسیده و با حضور متخصصان حوزه­های مختلف قضایی- حقوقی و دانشگاهی، درآینده نزدیک از طی مراحل اداری، به مراجع مربوطه ابلاغ می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد به توسعه کمی و کیفی پیشگیری درمان سوء ‌مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و یاد آور شد: بسیج شدن توانمندی های دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور برای کاهش بروز یا موارد جدید ابتلا به اعتیاد از جمله این برنامه ها است.
وی افزود: امیدواریم با تبدیل الگوهای خطرناک و آسیب­زای سوء‌مصرف به الگوهای کم­خطر و تحت نظارت نظام بهداشتی، به مرحله­ای برسیم که مصرف مواد پرخطر و تزریقی به حداقل ممکن کاهش یابد که دراین صورت کمک شایانی به سلامت روان جامعه خواهد شد.
صابری زفرقندی ابــراز امیدواری کرد که بــا همت مسوولان ستا مبارزه با مــواد مخدر کشور معضل اعتیاد به مرحله­ای برسد که نیاز کشور به مراکز کاهش آسیب به حداقل ممکن رسیده تا بتوانیم با عاری ساختن جامعه از اعتیاد ویرانگر گام بزرگی درجهت سلامت جامعه برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha