رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران، اظهارداشت: خشونت علیه بیماران و افراد بستری و پزشکان تبدیل به بحران در کشورهای مختلف شده است.

سلامت نیوز: رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران، اظهارداشت: خشونت علیه بیماران و افراد بستری و پزشکان تبدیل به بحران در کشورهای مختلف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اولیویر مارتین در میزگرد تخصصی مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر که روز دوشنبه در تهران برگزار شد، با بیان اینکه این شرایط و استفاده از سلاح های مخرب به‌خصوص در جمهوری مرکزی آفریقا و غزه بسیار اسف‌بار شده است، افزود: مشکلات پیش‌رو برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی در کشورهایی که در معرض مناقشات مسلحانه نیستند هم، قابل توجه است که نمونه آن همه‌گیری ابولا است که اکنون به مسئله برخی کشورها تبدیل شده و جوامع محلی را در این زمینه آسیب‌پذیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با اطلاع‌رسانی دقیق، جوامع محلی را درزمینه تامین ایمنی بیشتر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، آگاه کنیم، عنوان کرد: خشونت علیه ارائه‌کنندگان مراقبت‌های پزشکی گاه منجر به بسته شدن کلینیک‌ها و خروج پزشکان از کشورها می‌شود. بنابراین باید در این زمینه به درکی مناسب از مسئله حیاتی تامین امنیت ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی دست یابیم.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران تاکید کرد: بر این اساس نیاز به مشارکت جدی طرفین درگیر و ذی‌نفع در این زمینه داریم تا بتوانیم طرح مستقل و کارآمدی با دیگر شرکا راه‌اندازی و فکری برای رفع مشکل تامین نشدن امنیت ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بکنیم.

وی اظهار کرد: باید با جمعیت‌های ملی تبادل تجربه داشته باشیم و بحثی راه بیندازیم و دیدگاه‌های محلی و ملی را درگیر این مسئله کرده و از طرفین درگیری‌ها با مشارکت، هماهنگی و هم‌افزایی راه‌های تامین امنیت بیشتر را بررسی کنیم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha