دبی - یک مسوول در اداره بهداشت دبی اعلام کرد که مدارک پزشکی بیش از پنج هزار پزشک شاغل در این شهر را برای تایید صحت آن مورد بررسی قرار می دهد.

این مسوول که خواست نامش فاش نشود‘گفت ، این اقدام پس از بررسی پرونده یک طبیب زن از کشورهای اروپایی صورت می گیرد که در کشور خود مرتکب خلاف شده بود اما در دبی در امور پزشکی فعالیت می کرد.
به گفته وی، این اداره پس از بررسی و تایید گواهی مدارک پزشکی پزشکان و استعلام از محل صادر کننده آن و سنجش میزان توانایی و تجربیات آنها در بیمارستان هایی که قبلا در آن فعالیت داشتند‘ به آنها اجازه فعالیت خواهد داد.
این مسوول در اداره بهداشت دبی گفت: این مرکز اظهارات پزشکان در مورد تخصص و مدرک پزشکی خود را با نتایج استعلام و بررسی های انجام شده تطبیق خواهد داد و در صورت خلاف ‘ اجازه فعالیت آنها را لغو خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، این برنامه ابتدا شامل پزشکان و دندان پزشکان ، پرستاران ، کادر فنی و سپس بقیه کارکنان بیمارستانی خواهد شد .
به گفته وی‘ هم اکنون 10 ارگان و نهاد مسوول صدور گواهی کار برای پزشکان در دبی فعالیت می کنند که باید این مسوولیت برعهده یک نهاد واحد قرار گیرد.
این مسوول افزود که جواز فعالیت پزشکانی که مدارک خود را تا زمان اعلام شده به این اداره تحویل ندهند به صورت موقت صادر و در صورت ندادن مدارک تا مهلت تعیین شده مجوز آنها باطل خواهد شد و در صورت لزوم به پرداخت جریمه نیز محکوم خواهند شد.
وی افزود: این قانون شامل همه پزشکان فعال در بخش خصوص و دولتی در بیمارستان های راشد ، دبی، الوصل و بیمارستان آمریکایی و ایرانی در دبی خواهد شد.
وی هدف از اجرای این برنامه را تنظیم دایره فعالیت های پزشکی و بخصوص ارتقای سطح خدمات بهداشتی در دبی ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha