سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 151681

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت مهم‌ترین اقدام انجام شده در حوزه سلامت را بازسازی و نوسازی ناوگان بهداشت و سلامت کشور مطرح کرد و گفت: 80 درصد از این ناوگان بازسازی شده است.

به گزارش فارس ، ناصر کلانتری ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان 19 پایگاه سلامت در استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته از عمر دولت تدبیر و امید اظهار داشت: طی این مدت دولت به فلسفه انقلاب که برقراری عدالت اجتماعی بود، عمل کرده است.
وی با اشاره به سابقه خود در عرصه خدمت در حوزه بهداشت اضافه کرد: شعار سابقه 34 سال فعالیت ما ارائه خدمات عادلانه به همه مردم بوده است.
رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه‌اندازی 18 هزار خانه بهداشت روستایی در اوایل انقلاب ادامه داد:  جوانان امروز هم به دلیل منطقی بودن این رویه آن را ادامه می‌دهند.


این مسئول با بیان اینکه نظام ایران بالاترین تعهد سیاسی را به سلامت مردم خود  داشته است، افزود:  تعهدات بهداشتی دولت در روستاها به خوبی محقق شد، ولی به دلیل محدودیت منابع در شهرها به اندازه روستاها موفق نبوده است.


کلانتری با بی نظیر توصیف کردن اقدامات دولت مستقر در حمایت‌های مالی از حوزه سلامت ادامه داد: به صراحت می‌گویم ما موفق به جذب بودجه 4 هزار میلیارد تومانی مصوب این حوزه در سال گذشته نشدیم.


وی مهم‌ترین اقدام انجام شده در حوزه سلامت را طی مدت زمان استقرار دولت جدید بازسازی و نوسازی ناوگان بهداشت و سلامت کشور مطرح کرد و گفت: مسئولان  این بخش باید قدر فرصت ایجاد شده را دانسته و با تمام توان در این حوزه فعالیت کنند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 80 درصد از ناوگان بهداشت و سلامت کشور بازسازی و نوسازی شده است، بیان داشت: این اقدامات موجبات رضایت عمومی از جمله نمایندگان مجلس را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرها و همچنین شهرهای دارای جمعیت بین 20 تا 50 هزار نفر ادامه داد: این اقدامات نه تنها مشکلات جمعیت حاشیه نشین را کاهش می‌دهد بلکه نوعی رسمیت بخشیدن به این جمعیت به شمار می‌رود.

پوشش 15 میلیون نفر در پایگاه‌های سلامت کشور

کلانتری با بیان اینکه 15 میلیون نفر از جمعیت کشور که 10 میلیون نفر از آنها حاشیه نشین محسوب می‌شوند خدمات اولیه مراقبت‌های بهداشتی را با راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 173 نفر از این مجموع در استان زنجان ساکن هستند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت موجب می‌شود بخش عظیمی از جمعیت کشور از عدالت اجتماعی حوزه بهداشت که شامل حداقل‌های خدمات است، بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: موفقیت طرح مراقبت‌های اولیه بهداشتی منجر به پوشش بهداشتی همگانی در بین جامعه هدف شده و دسترسی آنها را به خدمات تسهیل می‌کند.

وی با یادآوری اقدامات قابل تقدیر دولت در حوزه تخصیص بودجه به بخش بهداشت و سلامت افزود: تخصیص منابع مالی این حوزه 100 درصد بوده است.

کلانتری نتیجه اجرای طرح مراقبت‌های اولیه بهداشت در پایگاه‌های سلامت را ارتقای شاخص‌های سلامت افراد جامعه برشمرد و گفت: کاهش آسیب‌های حوزه بهداشت و درمان نیاز به همراهی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha