شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 15169

متخصصان علوم پزشكی در آمریكا اعلام كردند كه چاقی خطر بروز سردردهای میگرنی را افزایش می‌دهد.

این متخصصان تاكید كردند كه میگرن یكی دیگر از مشكلاتی است كه افراد چاق ممكن است با آن دست به گریبان شوند.

به گفته محققان؛ افراد در گروه سنی 20 تا 55 سال كه مبتلا به چاقی هستند چه این چاقی از نوع تراكم چربی دور شكمی و چه از نوع افزایش شاخص توده بدنی باشد، بیشتر دچار سردردهای میگرنی و یا انواع دیگری از سردردهای شدید می‌شوند.

بر اساس آمار اعلام شده، در زنانی كه از ناحیه شكم و دور كمر چاق هستند احتمال بروز چنین سردردهایی 37 درصد است در حالی كه در زنانی كه چاق محسوب نمی‌شوند این رقم به 29 درصد كاهش می‌یابد. در مردان نیز احتمال بروز سردردهای میگرنی در مردان چاق و مردانی كه چاق نیستند به ترتیب 20 درصد و 16 درصد تخمین زده شده است.

این یافته‌ها بر اساس اطلاعات بدست آمده از 22 هزار شركت كننده در یك تحقیق بزرگ سلامت در آمریكا تهیه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دكتر لی پیترلین از كالج پزشكی دانشگاه دریكسل در فیلادلفیا یكی از محققان اصلی این پژوهش، طی یك مصاحبه تلفنی اظهار داشت: ما در این مرحله از تحقیقاتمان باید بررسی كنیم كه آیا با كاهش وزن می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای این مشكل را رفع كرد و احتمال بروز سردردهای شدید و رنج آور را در این افراد كاهش داد.

وی خاطرنشان كرد: ما هم اكنون می‌دانیم كه ورزش و فعالیت بدنی تا حدی كمك می‌كند كه خلق افراد بهبود پیدا كند، بنابراین غیرمنطقی نیست كه تصور كنیم ممكن است به بهبود سردردها نیز كمك كند. جزئیات این تحقیق در نشست آكادمی نورولوژی آمریكا در ستیل ارائه خواهد شد.

به گفته متخصصان؛ میگرن عبارت از سردردهای شدید است كه درعین حال ممكن است با تهوع، استفراغ و حساسیت نسبت به نور و صدا همراه باشد. این بیماری در بین زنان شایع‌تر است و اغلب نیز حالت موروثی دارد. طبق آمار فعلی انستیتو ملی سردرد، حدود 30 میلیون نفر در آمریكا یا 10 درصد كل جمعیت این كشور به این بیماری مبتلا هستند.

گفتنی است، سردردهای میگرنی اغلب بین سنین 20 تا 45 سالگی بروز می‌كند و عواملی چون ژنتیك یا استرس در تشدید آن نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha